تاق پیروزی پاریس

تور فرانسه- همه صحبت ها در مورد پاریس به زیبایی و مد محدود نمی شود. این شهر جاذبه های گردشگری و شگفتی های زیبا نیز دارد. از جمله می توان به تاق پیروزی اشاره کرد.

این تاق در میدان شارل دوگول و در در انتهای خیابان مشهور شانزه لیزه قرار دارد. باید بدانید، تاق پیروزی در واقع یادبودی برای سربازهایی است که در طول تاریخ جان خود را در را فرانسه از دست داده اند. در پایین آن نیز مقبره ای برای یکی از سربازان گمنام خاک فرانسه ساخته شده است.
تاق پیروزی در سال 1806 میلادی توسط فردی به نام ژان شارگرین طراحی و بنا شده است. ارتفاع این بنا حدود 50 و عرض آن 45 متر است و خیابان شهر پاریس را به یکدیگر وصل می کند. هر کدام از این خیابان ها به نام سربازانی گذاشته شده اند که در حفاظت از سرزمین مادری خود، جانشان را فدا کرده اند.

این بنای تقریبا مربعی شکل، بزرگ ترین طاق نصرت دنیا نیز به شمار می رود. ایده آن نیز از تاق نصرت تیتوس رومی ها الهام گرفته شده است. از بالای این تاق می توان جاهای دیگر پاریس همچون شانزه لیزه را دید. برای بالا رفتن آسانسور وجود دارد اما از پله ها نیز بالا رفت. برای رسیدن به بالای تاق، 234 پله را باید بالا رفت.