چرا ما عاشق ترکیه هستیم؟

جايگاه مخصوص کشور ترکيه و شهر استانبول در قلب يکايک ما دلايل زيادي دارد :
?.در هر گوشه آن تاريخ کشف نشده اي وجود دارد
در بيرون از استانبول شما شهرهاي زياد ديگري پيدا مي کنيد که همگي ارزش يک برنامه سفر مجزا را دارند . بدروم از استانبول ? ساعت با خودرو فاصله دارد – شبه جزيره سنت تروپز به عنوان نقطه اي در ميان زيباترين هاي دنياست . و با داشتن آثار باستاني و معماري در طول هر جاده ، وقتي نوبت به اکتشاف مي رسد به راستي از خود بي خود خواهيد شد. تور ترکيه

?.هتل هاي ترکيه به سرعت در حال تبديل شدن به مقاصدي در کلاس جهاني هستند
ترکيه مکاني ويژه براي داشتن معماري ، تاريخ غني ، اماکن لوکس تفريحي ، مسيرهاي کروز ، هتل هاي عالي ، بالن سواري ، غذاهايي فراموش نشدني ، فضاي پر جنب و جوش هنري و … است و اين ليست مي تواند همينطور ادامه پيدا کند .
تعدادي هتل در چند سال گذشته در استانبول ظهور کرده اند و استعداد و پتانسيل اين اماکن اقامتي، مي تواند به تنهايي دليل شما براي سفر کردن به آنجا باشد . هتل ? ستاره Raffles که در مرکز شهر واقع شده ، خانه SOHO يا هتلShangri La Bosphorus هتل هايي هستند که مي توانند تا هفته ها بعد از بازگشتتان از سفر ، الهام بخش رويا پردازي هاي شما باشند .

?.فضاي هنري و فرهنگي دائماً در حال رشد است
فستيوال بين المللي هنر و فرهنگ استانبول که بيشتر به عنوان IST شناخته مي شود ، يکي از رسمي ترين گردهمايي هاي نمايشگاه هاي رايگان هنري و گفت و گوهايي است که براي هميشه فرهنگ ، ادبيات و معماري اين شهر را دگرگون کرده اند . اسامي مانند Zaha Hadid ، Gore Vidal و Courtney Love در ميان مهمانان افتخاري تاريخ اين فستيوال هستند .
يکي از زيباترين جنبه هاي شهر ، مشاهده وقف استانبول به هنر در هر گوشه اي ست . اگر شما به دنبال مجموعه هنري وسيع تري مي گرديد ، موزه هنرهاي معاصر استانبول بايد در بالاي فهرستتان قرار بگيرد . اين موزه با فضايي معاصر براي نمايش آثار هنري محلي ، از زمان افتتاحش در سال ???? ، ساختار فرهنگي شهر را هم براي بازديدکنندگان و هم براي خالقيني که آنجا را خانه خطاب مي کنند تغيير داده است . با داشتن يک تئاتر ، کتابخانه تحقيقاتي ، رستوران پانوراميک و يک آرشيو عظيم ، هيچ جايي بهتر از آن براي غوطه ور شدن شما در ميان دست هاي فراواني که در تاريخ و فرهنگ گذشته و امروز استانبول نقش داشته اند ، وجود ندارد .

?.بازارهاي ترکيه فرصتي عالي براي فرو بردن کامل شما در تاريخ هستند
بازار بزرگ استانبول يک مرکز خريد شناخته شده در سراسر دنيا براي پارچه هاي فوق العاده ، جواهرات دست ساز محلي و لوازم خانگي است . به آنجا برويد و سعي کنيد بدون خريد يک سوغاتي افتخار آميز در مجموعه شخصيتان، آنجا را ترک نکنيد .

?.چيزي به عنوان يک منظره بد در ترکيه وجود ندارد
براي کساني که به دنبال لذت بردن از مناظر از روي آب يا در آسمان هستند هيچ کمبودي از فعاليت هاي مختلف در ترکيه وجود ندارد ، از بالن هاي بر فراز کاپادوکيه گرفته تا مسيرهاي زياد قايق هاي کروز در ميان بندرهاي باستاني کشور ( مثل : افسوز ، کوش آداسي و ازمير ) و اگر تنها يک مکان وجود داشته باشد که از تمام زواياي مختلف مي توان به آن نگاه کرد ، آن همينجاست
منبع: الي گشت