مرکزهای خرید استانبول

تور ترکيه- براي خريد کردن در ترکيه، از بازارهاي رنگارنگ و تودرتوي استانبول، بهتر پيدا نمي‌کنيد. مهم‌ترين سوغات استانبول، فرش‌ها و قالي‌هاي ترکي‌اند؛ سنتي فرهنگي با تاريخي چند صد ساله. جز آن، انواع صنايع دستي، سفالينه‌ها، ظروف مسي و برنجي، قليان و پارچه در ميان مسافران طرفدار زياد دارند. طلا و جواهرات، لباس‌هاي چرمي و غير چرمي و البته انواع شيريني‌ها و تنقلات هم در چمدان مسافرها جاي زيادي اشغال مي‌کنند.
بهترين بازارهاي پارچه و لباس، در خيابان استقلال، خيابان جمهوريت و خيابان روملي پيدا مي‌شوند. سراغ جديدترين مدل‌هاي لباس، کيف، کفش و جواهرات را بايد از مغازه‌هاي همين خيابان‌ها گرفت. به خصوص خيابان استقلال که پر است از برندهاي خوش کيفيت اروپايي و ترک که اغلبشان يک بخش حراجي از پوشاک فصل‌هاي گذشته دارند. علاوه بر اين‌ها، مرکز خريد آتاکوي گالريا در منطقه‌ي آتاکوي، آک‌مرکز در منطقه‌ي اتيلر، فروم استانبول در بايرام پاشا و مرکز خريد کاروسل در منطقه‌ي باکيرکوي هم با تنوع بي‌اندازه‌ي مغازه‌هايشان، هميشه پر از خريداران‌اند. خيابان استقلال
خيابان استقلال را اگر نبينيد، مثل اين است که در پاريس باشيد و به شانزليزه سر نزنيد. معروف ترين خيابان استانبول به طول 3 کيلومتر که از ميدان پرجنب و جوش تقسيم شروع مي شود و دو طرف آن مملو از کافه، رستوران، بوتيک هاي خوشآ ب و رنگ و مراکز خريد است. انتهاي خيابان هم حال و هواي دلچسبي دارد: مغازه هايي که سازهاي قديمي مي فروشند، نقاشاني که آثارشان را حراج مي کنند و لباس هاي دست دوز رنگارنگ. استقلال بهترين جا براي خريد هم زمان با پياده روي،گردش و خوش گذراني است؛ بي دليل نيست که آخر هفته ها حدود سه ميليون نفر در روز از اين خيابان بازديد مي کنند. با همه جور وسايل نقليه ي عمومي هم مي توانيد به ميدان تقسيم برسيد.

Kanyon
کانيون، مرکز خريد مشهور استانبول است که دسترسي خوب و راحتي از طريق مترو دارد. معماري خاص و زيباي اين مرکزخريد، يک جايزه‌ي معماري مهم هم برده و سينمايي کروي‌شکل در ميانش دارد که معمولاً فيلم‌هاي مهم روز را نمايش مي‌دهد. کانيون مغازه‌هاي گران‌قيمتي دارد، ولي بوتيک‌هايش در ديگر مرکزخريدهاي استانبول پيدا نمي‌شوند و برندهايي مثل بانانا ريپابليک و آن تيلور را فقط همين‌جا مي‌توانيد پيدا کنيد.
مرکزخريد کانيون رستوران‌هاي متنوع و خوشمزه‌اي هم دارد که با وجود گران بودن قيمت‌ها، نظيرشان جاي ديگري وجود ندارد.

IstinyePark
ايستينيه پارک شايد مرکز خريد لوکس و گران‌قيمتي محسوب شود، اما بسياري از برندهاي قيمت مناسب را هم دارد. رستوران‌هايش بسيار خوب هستند و هر جور غذايي که فکرش را بکنيد در آن‌ها پيدا مي‌شود؛ از فست فودي مثل مک‌دونالد گرفته تا غذاهاي ترکي و استيک‌هاي عالي فرانسوي و پاستاهاي ايتاليايي. دسر و بستني و شيريني هم فراوان است. ولي در انتهاي اين مرکز خريد، بازاري هست که نبايد آن را از دست داد؛ بازاري ساخته شده به سبک و سياق سنتي ولي بسيار تميز، لوکس و شيک که در آن پنير و نان و سبزيجات و گوشت و... مي‌فروشند.‏
يادتان باشد که نزديک اين مرکزخريد ايستگاه مترو وجود ندارد و براي رسيدن به آن، بايد کمي پياده‌روي کنيد.

Akmerkez
آکمرکز مرکز خريدي در محله‌ي اتيلر استانبول است که انواع مغازه‌هاي لباس‌ زنانه، مردانه و بچه‌گانه، منسوجات، لوازم دفتري، اسباب بازي، وسايل ورزشي، محصولات آرايشي و بهداشتي و لوازم الکترونيکي را در خود دارد. اين‌جا مي‌توانيد هم‌زمان با خريد، غذاهاي رنگارنگ رستوران‌هاي مجموعه را هم امتحان کنيد. در فروشگاه‌هاي متنوع اين مرکز هم مي‌توانيد مارک‌هاي مشهور و گران‌قيمت جهاني را پيدا کنيد و هم مي‌توانيد محصولات اقتصادي‌تر را انتخاب کنيد. بيشتر هتل‌هاي اطراف اين مرکز خريد سرويس حمل و نقل رايگان به/از اين مرکز را براي مهمانانشان فراهم کرده‌اند. آکمرکز در سال ???? به عنوان بهترين مرکز خريد اروپا و در سال ???? بهترين مرکز خريد جهان معرفي شد.