مجتمع تفریحات دريايي

جاذبه هاي گردشگري کيش - مجتمع ورزش هاي دريايي کيش بزرگترين، مجهزترين و مدرنترين مجموعه تفريحات و ورزشهاي دريايي كشور بوده و تنها مركز ورزش دريايي هوشمند در كشور مي باشد.
اين مجموعه زيبا با ساحل ماسه‌اي بسيار تميز و شيب مناسب، در مرکز سواحل تفريحي قسمت شرقي کيش که از نواحي پرتردد و مجاور هتل‌ها و بازارهاي کيش است واقع شده و از اين لحاظ امکان دستيابي به وسايل و امکانات ورزشي دريايي براي گردشگران راحت‌تر است. اين مجموعه با آخرين فناوري و استانداردهاي روز دنيا طراحي شده و در تمام طول سال قابل استفاده است.
اين سازه دريايي كه به عنوان طرح برگزيده مجله معتبر New Architect فرانسه معرفي شده است ، در دو بخش دريايي و ساحلي طراحي و اجرا گرديده است كه بخش دريايي آن شامل يك عرشه نيم دايره به طول 300 متر و عرض عرشه 3 متر مي باشد كه محيط دريايي اين مجموعه را احاطه نموده و خود عرشه به روش شمع كوبي ساخته شده كه در فضاي بين شمع ها ارتباط با درياي پيرامون اين مجتمع برقرار است.
بخش خشكي اين سازه نيز داراي يك سازه بتني نيم دايره است كه بيش از 17 فضاي تفكيك شده دارد و در اين فضاها امكاناتي نظير كافي شاپ، سالن ماساژ ، فروشگاه لولزم شنا ، سرويس هاي بهداشتي ، دوش ، انبار ، اتاق غريق نجات و ... جاي گرفته اند.
فضاهاي باز ساحلي توسط راهروي تمام چوبي به هم ارتباط دارند و پوشش بالاي سازه بتني را يك سازه پارچه اي با طراحي اكوستيك تشكيل مي دهد كه توسط شركت معتبر ايتاليايي ساخته شده و قادر است پژواك صداي باد و امواج دريا را بازسازي نمايد.
در قسمت ساحلي نيز 8 دوش صحرايي براي نمك زدايي شناگران از آب دريا ساخته شده و براي 800 نفر رختكن با استفاده از قفل الكترونيكي تعبيه شده است كه توسط سيستم كنترل هوشمند شبكه اداره مي شود و مراجعين بدون نياز به حمل پول در ساحل با استفاده از مچ بندهاي الكترونيكي تمام نيازهاي خود را به منظور خريد و باز و بسته كردن قفل و فعاليت هاي ديگر برطرف خواهند كرد.
از ديگر تكنولوژي هاي بكار رفته دراين مجموعه ، يك سيستم هواساز VRFاست كه در تركيب با سيستم Fresh Air هواي مطلوب داخل رختكن ها را تامين مي كند و كف پوش هاي جديدضد آب كه مانع ليز خوردن شده و ضدباكتري بوده و در برابر ضربه ، آتش و پارگي مقاوم است. ضمنا اين مجتمع با استفاده از يك منبع ذخيره 60 هزار ليتري GRP و ژنراتور برق اضطراري مي تواند به صورت مستقل از سيستم برق و آب شهري نيز عمل نمايد.