اقتصاد بدروم

درآمد بدروماز توريست ها يي است که به اين شهر ميايند .
صنايع ديگري نيز در اين شهر وجود دارد.
ساخت قايقها به مدل کرجي در کارخانه کشتي سازي ايچملر که اکنون نام آن به شهر بدروم عجين گشته ، همانند گذشته ادامه دارد.
در بدروميک لنگرگاه کشتي به ظرفيت 275 کشتي قرار دارد . صنايع دستي ، کشاورزي و نساجي از ديگر صناعي اين منطقه است.

ساختار بدروم
از مشخصات سازه اي سنتي بدروم، طبقات ورودي بدون پنجره ، دربهاي طبقه دوم و پلکانهاي داخلي و يا ورود با پل ها مي باشد.
افراد هنري و ادبي که در اين خانه ها اقامت دارند با مرمت و بازسازي اين خانه ها نماي زيبايي به بدرومبخشيده اند

فرودگاه ميلاس - بودروم در 30 کيلومتري مرکز شهر است .
حمل و نقل عمومي در اين شهر مبتني بر تاكسي اختصاصي، تاكسيهاي ون اشتراكي مي باشد.
تاكسيهاي اين شهر نسبتا گران مي باشد. نرخ اوليه تاكسي متر در بدو ورود به وسيله در حدود 2 دلار مي باشد و پس از طي يك مسير 10 كيلومتري در حدود 20 الي 30 دلار مي بايست پرداخت نمود. اين تاكسيها فقط به صورت اختصاصي اقدام به سوار نمودن مسافر مي نمايند.
تاكسيهاي ديگر تاكسيهاي ون هستند كه در شهر بدروم به نام دل موش ناميده ميشوند و ظرفيت 10 سرنشين را دارا بوده و به صورت اشتراكي مورد استفاده مسافران قرار مي گيرند. اين تاكسيها در خطوط مشخصي حركت مي نمايند و كرايه آنها ثابت بوده و براي هر نفر در 1.5 لير جديد مي باشد. اين خودروها در طي مسير خود داراي ايستگاه نمي باشند و بنابه در خواست مسافر توقف مي نمايند.

تاريخ بودروم
بودروم در گذشته مهد تمدنهاي بسياري بوده است . بودروم که در طول قرون گذشته مورد تعرض و اشغال بسياري که از جزاير درياي اژه مي آمدند يکي از مراکز بسيار مهم محسوب مي شد.در منطقه بين onia و Likia ، Karia که نسبت به سايرين کوچکتر است قرار دارد. بودروم (Hali Karnassos) يکي از شهرهاي مهم کاريا شد.اين منطقه ، افراد مشهوري همچون مورخ نامدار هرودوت اولين درياسالار زنArtemisia اول و Artemisia دوم و هنرمنداني چون Leachares و Shepas را پرورش داده است. بودروم در طول تاريخ تحت حاکميت پرسها ، مقدونيه اي ها ، امپراتوري هاي روم و بيزانس بوده است . بيزانس در سال 1071 در مالازگيرت پس از شکست از آلپ ارسلان سلطان سلجوقي ، حاکميت خود بروي آناطولي را از دست داده است . از سوي سلطان عثماني محمد چلبي در سال 1415 در Halikarnassos سکونت داده شده است . شواليه هاي رودوسRodos قلعه بودروم امروزي را ساخته و منطقه را تحت حاکميت خود قرار داده اند. سلطان سليمان قانوني که درياي مديترانه را بصورت يک درياچه ترک در آورده است در طي سفر خود به Rodos در سال 1522 همراه با Rodos بودروم را هم به سرزمين عثماني اضافه کرده است.

خوردني ها
مزه اي بنام کوپ اوغلي که با ماست تهيه مي شود، دلمه گل کدو، مرباي برگاموت، روغن چاي سبز از خوراکي هاي محلي است.

خريدني ها
صنايع دستي در بودروم بسيار توسعه يافته است. پوشاک چرم، بافتني ها، منجوق، زينت آلات نقره اي، سوزن دوزي ها و لوازم دکوري توليدي در بودروم را مي توان از فروشگاه هاي جاده بين ميدان اسکله تا ديسکو Halikarnas خريداري کرد. صندل هاي بودروم شهرت جهاني دارد.
بازار بودروم يکي از بازارهاي ايده آل براي خريد و فروش است. در بودروم و اطراف آن 6 روز در هفته بازارهاي محلي که در آنها از ميوه تا خشکبار و بقولي از شير مرغ تا جان آدميزاد عرضه مي شود برپا مي شود. پارچه هاي 100% دستباف ميلاس (Milas) و روميزي و پرده و لباس و بافتني هاي دکوري تهيه شده از اين پارچه ها را مي توان از اين بازارها خريداري کرد. (تور بدروم)