آب و هوای تایلند

تور تايلند- چون تايلند به دريا نزديک است بشتر مواقع داراي يک آب هواي معتدل مي باشد كشور تايلند در موقعيت استراتژيكي جنوب شرقي آسيا قرار داشته و بسيار حاصلخيز مي باشد. شمال كشور كوهستاني و داراي جنگلهاي بسياري است و نواحي مركزي آن پوشيده از شاليزارهاي سرسبز برنج است. قسمت غرب و شرق سرزمين داراي باغهاي ميوه، درختان كائوچو، جنگلهاي هميشه سبز و ساحل شني سفيد است.علاوه بر آن داراي جزاير بسياري است كه هر كدام، گويي تصويري از بهشت را براي گردشگران به نمايش مي گذارد
، اما بهترين فصل تايلند از نظر کم بودن گرما و باران در تايلند، بين ماه هاي نوامبر تا فوريه و در فصل سرماست. دماي هوا تايلند در اين فصل روزها ?? درجه سانتيگراد و شب ها ?? درجه سانتيگراد است و هوا کم ترين رطوبت را دارد. پس از آن فصل گرما آغاز مي شود که آوريل گرمترين ماه آن است و جشن آب در تايلند نيز به همين دليل در نيمه اين ماه برگزار مي شود.

آب و هواي پاتايا ( Pattaya weather )
آب وهواي بانکوک ( Bangkok weather )
آب و هواي پوکت ( Phuket weather )

آب و هواي تايلند سه فصل مشخص دارد:
فصل گرم وخشک در تايلند
از فوريه ( دومين ماه سال 13 بهمن تا 11 اسفند) تا مي (12 ارديبهشت تا 11خرداد)، ميانگين دماي ?? درجه، رطوبت ?? درصد.
فصل باراني و آفتابي در تايلند
از ژوئن( 12خرداد تا10تير) تا اکتبر (10 مهر تا 10 آبان) ، ميانگين دماي ?? درجه، رطوبت ?? درصد.

فصل سرد در تايلند
از نوامبر (11آبان تا 10 آذر)تا فوريه دومين ماه سال 13 بهمن تا 11 اسفند) ، ميانگين دما تا زير ??درجه، کاهش رطوبت.

فصل باراني و آفتابي در تايلند
در بانکوک معمولا باران زيادي در ماه هاي آگوست(11مرداد تا 10 شهريور) و سپتامبر(11شهريور تا 9 مهر) مي بارد و در اکتبر (10 مهر تا 10 آبان)به بيشترين حد خود رسيده و سيلاب هايي نيز در شهر جاري مي شوند.