درباره پوکت

تور تايلند - براي بسياري از مردم انگيزه اصلي براي داشتن يک تعطيلات رويائيست،در پوکت رسيدن به فعاليت هاي نامحدود و باورنکردني در يک جزيره است . پوکت با منظره هاي دريايي تکان دهنده ، يک مقصد رويايي است .ساحل هاي غرب جزيره هميشه داراي توريست بوده ولي امروزه ،در قسمت هاي هموار شرق آن نيز استراحتگاه هاي جديدي بوجود آمده است .از سال 1970 ميلادي اين جزيره ميزبان گردشگران فراواني از نقاط مختلف دنيا بوده است. مردم از سراسر جهان براي لذت بردن از سواحل زيباي اين جزيره و جنگل ها و طبيعت تقريبا بکر آن به پوکت سفر مي کنند. تقريبا يک پنجم گردشگراني که به تايلند سفر مي کنند حتما از پوکت هم ديدن مي کنند.چشم اندازهاي ديدني ، غروب آفتاب گرمسيري و درياي آبي گرم ، با يک مهمانوازي با شکوه در يک مکان عالي در معروف ترين ساحل آسيا منتظر شماست . اين جزيره يک ترکيب بي نظير و بدون نقص است و مانند يک ابريشم نرم سفيد با رشته نخل هاي ساحلي درنقشه جهان مي درخشد . ميتوانيد با يک قايق سريع السير شاد و مفرح به دورتادور جزيره به سفربرويد ، به سادگي از جنب و جوش پوکت در سرتاسر شب در ساحل پاتونگ و از يک سفردريايي آرام در خليج Phang Nga Bay لذت ببريد . درتور پوکت غواصي در يک کلاس جهاني در درياي آندامان ، گلف در دوره هاي قهرماني متعارف دنيا و يا گشتن در جنگل هاي پرهيجان شما را به روياهايتان نزديک ميکند.پوکت، بزرگ‌ترين جزيره‌ي کشور تايلند است و به قدري زيبايي و رنگ و شگفتي دارد که گاهي آن را کنار جزاير قناري قرار مي‌دهند؛ يک جزيره‌ي کوچک با آب‌هاي شيشه‌اي، صخره‌هايي پوشيده‌شده با خزه، نخل‌هاي باريک و بلند، ماسه‌هاي نرم و سفيد و شب‌هايي پر از نور و هيجان.
شهر پوکت پيش از ميلاد مسيح کشف شده و بطلميوس، جغرافيدان يوناني، در قرن سوم پس از ميلاد به آن اشاره کرده است. پوکت همواره به دليل منابع غني خود مورد توجه تاجران و سياحان از سراسر دنيا بوده است. زماني که گردشگري تايلند نخستين بار مطرح شد، پوکت از اولين نقاط اين کشور بود که با طبيعت زيباي خود ميزبان گردشگران شد.پوکت بزرگترين جزيره تايلند است که در اقيانوس هند و در ??? کيلومتري بانکوک قرار دارد. اين جزيره که شهرت و ثروت خود را در ? قرن گذشته از طريق استخراج قلع به دست آورده، اکنون تبديل به قطب گردشگري مهمي در تايلند شده که با سواحل زيباي خود بازديدکنندگان بسياري را به سوي خود جذب مي کند. بسياري از توريست ها معتقدند اين شهر تمام ويژگي هاي لازم براي يک تعطيلات عالي را دارد.
حدود ?? درصد اين جزيره کوهستاني است و اغلب اوقات شاهد وزش بادهاي موسمي است که هوايي گرم و مرطوب به اين جزيره داده اند. پوکت داراي دو فصل خشک و باراني است، از مي تا اکتبر فصل باران و از نوامبر تا آوريل فصل خشک است که دماي هوا در آن زمان کم مي شود. ( ?? تا ?? درجه سانتيگراد). با وجود اين که از اوايل دهه ??، گردشگران اصلي ترين درآمد سواحل غربي اين جزيره را تشکيل داده اند ولي در عين حال کشاورزي، صيد ماهي و ميگو و همچنين صيد مرواريد کماکان از مهمترين مشاغل مردم اين جزيره به شمار مي آيند.
براي بدست آوردن به روزترين اخبار توريستي در مورد اين شهر مي توانيد به يکي از شعبات دفاتر توريستي تايلند (TAT) مراجعه کنيد. يکي از اين دفاتر در مرز جزيره ي پوکت واقع شده است. بسياري از اصلي ترين جاذبه هاي توريستي پوکت را مي توانيد در مرکز تاريخي شهر و نيز در محله ي رنگارنگ چيني ها بيابيد. تعدادي از معابد تاريخي در اطراف شهر پراکنده شده اند. اما از روي تپه ي Khao Rang که در شمال غربي مرکز شهر پوکت واقع شده، چشم انداز زيبايي از تمام شهر خواهيد داشت.