حمل و نقل عمومی پاتایا

تور تايلند - گردشگران در طول اقامت خود در پاتايا مي توانند از وسايل نقليه مختلف براي سفرهاي درون شهري استفاده کنند.
تاکسي هاي پاتايا در رنگ هاي مختلف وجود دارد و همگي با سيستم تاکسي متر کار مي کنند.
وسيله نقليه سنتي ديگر توک توک است که در پاتايا مورد استفاده قرار مي گيرد و در واقع يک موتور سه چرخه است که معمولا هزينه آن به طور توافقي بين راننده و مسافر تعيين مي شود.
همچنين در پاتايا گردشگران مي توانند موتور سيکلت استفاده کنند که اندکي با بانکوک تفاوت دارد.
به علت ساحلي بودن اين شهر يک وسيله ديگر ، در واقع وانت بارهايي داراي صندلي هستند و موتور سيکلت نيز وسيله اي است که با پرداخت توافقي، مي توانيد از آن استفاده کنيد.

براي رفت و آمد در شهر، تاکسي‌هاي اختصاصي هستند که کرايه‌شان را کيلومترشمارها تعيين مي‌کنند و از طرفي ون‌هاي عمومي هم وجود دارند که با قيمت پايين‌تري توي مسيرهاي مشخصي مسافر جابه‌جا مي‌کنند. ولي يکي از وسايل نقليه‌ي جالب و پرطرفدار در پاتايا، موتورسيکلت‌هاي آن مي‌باشند، موتورهايي با راننده که از دويست بت به بالا کرايه مي‌گيرند.
تاريخچه پاتايا
تاريخچه پاتايا از سال 1960 ميلادي آغاز مي شود ، زمانيکه برخي از ساکنان بانکوک براي تعطيلات آخر هفته به اين شهر مي رفتند.پيش از آن پاتايا دهکده ماهيگيري خواب آلودي بود تا زمانيکه جنگ ويتنام بين آمريکا و ويتنام آغاز شد. ارتش آمريکا براي استفاده لجستيک جنگ و ايجاد پايگاه نزديک اين شهر فرودگاهي ساخت و اين شهرمحلي شد براي ورود افراد فقير تايلندي براي بدست آوردن کسب و کار در اين منطقه. در واقع صنعت گردشگري در اين شهر از آن تاريخ آغاز شد