تور یکروزه استانبول

سفر يکروزه به استانبول يک ايده گردشگري شگفت انگيز است، زيرا هم خريد تور يکروزه استانبول هزينه گزافي ندارد و هم به راحتي مي‌توانيد در يک روز بهترين جاهاي استانبول را ببينيد. تور ترکيه
به گزارش آلامتو به نقل از سفرگستر ؛ ثروت تاريخي استانبول مي‌تواند تا يک هفته وقت شما را بگيرد اما وجود اين کلان شهرهاي عظيم خود دردسر بزرگي است و انتخاب مکان مناسب براي بازديد مي‌تواند کمي دشوار باشد. بازديد يک يا دو روزه از قسمت‌هاي ديدني شهرهاي مختلف به نظر ايده مناسبي مي‌رسد. سفر يک روزه اصلي، بازديد از مناظر زيباي شبه جزيره گاليپولي و سايت باستاني مشهور تروي است اما اگر دوست نداريد تنها از مکان‌هاي باستاني بازديد کنيد بايد سري به جزاير آرامش بخش شاهزادگان بزنيد و از سواحل مشهور درياي سياه ديدن کنيد.

گورستان جنگ گاليپولي:
براي بيشتر بازيد کنندگان از ترکيه، سفر يک روزه بسيار عالي بازديد از شبه جزيره گاليپولي است اما هدف اصلي اين سفر معمولا تحسين مناظر ساحلي سرسبز گاليپولي نيست. در عوض بيشتر افرادي که به اين ناحيه سفر مي‌کنند دوست دارند توجه خود را جلب باقيمانده‌هاي جنگ جهاني اول نمايند. اين گورستان در سراسر ساحل ناهموار پراکنده شده و نيروهاي ترکيه و متفقين را در خود دارد. جبهه‌ها و بناهاي يادبود در اينجا در حال حاضر بخشي از پارک ملي تاريخي گاليپولي است.در مجموع، در طول يک دوره مبارزه نه ماهه ، بيش از نيم ميليون تلفات در اينجا وجود داشته است که در اين ميان مي‌توان به 130000 مرگ، 86700 مفقود اشاره کرد. براي بازديد کنندگان ترکي، گاليپولي داراي اهميت بسيار زيادي است زيرا در اين مکان براي اولين بار افسر جوان به نام مصطفي کمال( که بعدها با عنوان آتاتورک بنيانگذار جمهوري ترکيه مدرن شناخته شد) مشهور شد. براي توريست‌هاي خارجي از استراليا و نيوزيلند، گاليپولي بسيار قابل احترام است زيرا سربازان آنها نيز در اين ناحيه مستقر بوده اند و تلفات سنگيني در طول جنگ داده اند. سايت اصلي در خليج آنزک ( که در آن متفقين براي اولين بار در 25 آوريل سال 1915 مستقر شدند) و سايت يادبود آنزک يافت مي‌شود. در Lone Pine نيز يک گورستان قرار دارد که محل دفن سربازان آنزک است. Chunuk Bair جايي است که يادبود نيوزيلند در آن واقع شده و 57 آلاي نيز موقعيت ديگري است که بايد از آن بازديد کرد. گاليپولي در حدود 300 کيلومتر از استانبول فاصله دارد.

چناق‌قلعه:
چناق قلعه شهري بندري در ترکيه است که نزديک‌ترين موقعيت به شبه جزيره گاليپولي و بناي تاريخي معروف تروي است. اين شهر داراي مدرنيته بسيار زيبايي است. بيشتر بازديد کنندگان براي بازديد از اسب تاريخي تروجان که در مرکز شهر قرار دارد زمان صرف مي‌کنند اما اگر به دنبال تجربه کردن يک شهر ترکيه‌اي هستيد که همانند استانبول با انرژي باشد بايد زمان بيشتري را در اين شهر سپري کنيد. افرادي که علاقه مند تاريخ هستند بايد بدانند که چناق قلعه ميزبان موزه نيروي دريايي تنگه داردانل است که در آن مجموعه کوچک اما جذابي از آثار جنگ و مصنوعات دو جنگ گاليپولي و دوران عثماني قبل نگهداري مي‌شود. در حاليکه مسافران بيشتر علاقه مند زندگي معاصر موجود در کافه‌هاي اين شهر هستند اما اين مکان توقف گاه خوبي براي بازديد از ميدان‌هاي نبرد است.

تروي:

سايت‌هاي باستان شناسي اندکي وجود دارد که همانند تروي با ارزش و افسانه‌اي باشد. اين مکان 300 کيلومتر از ترکيه فاصله دارد و خرابه‌هاي موجود در آن ظاهرا باقي مانده جنگ مشهور تروجان در افسانه ايلياد هومر است. هاينريش شليمان براي اولين بار در سال 1870 اين مکان را با نام تروي صدا کرد البته باستان شناسان در اين مورد اختلاف نظر دارند. اين مکان به خاطر چندين دليل اهميتي فراتر از يک افسانه يوناني را دارد. با توجه به تعداد خرابه‌هايي که از دوره‌هاي مختلف باقي مانده است گشت و گذار در آن کمي دشوار است. استفاده از يک راهنماي صوتي ايده خوبي است. شايد بتوان گفت مهم ترين و برجسته ترين موارد اين ناحيه ، ديوارهاي خارجي تروي هشتم ،استحکامات نزديک تروي VI، خرابه‌هاي شهر تروي VI و معبد يوناني- رومي آتنا است.

جزاير شاهزادگان:

يکي از مکان‌هاي محبوب براي افراد محلي در استانبول، جزاير شاهزادگان است که در گوشه شمال شرقي درياي مرمره قرار گرفته است. اين جزاير منظره‌هاي زيبايي را براي بازديد کنندگان فراهم مي‌کنند. استفاده از يک قايق براي سفر يک روزه، به شما اجازه مي‌دهد تمامي مناظر موجود در سواحل آن را مشاهده کنيد. جزاير شاهزادگان شامل نه جزيره است اما دو مورد از آن در ميان افراد محبوب‌تر است. جزيره Heybeliada فرصت‌هاي زيادي براي شنا کردن و آفتاب گرفتن دارد. اين فعاليت‌ها براي بازديد کنندگان جذابيت خاصي دارد اما اين مکان ميزبان کاخ Merit Halki دوست داشتني است که اکنون به هتل تبديل شده است. جزيره بويوک آدا نيز صومعه سنت جورج و موزه جزاير شاهزادگان را در خود دارد. هيچ خودرويي در اين جزاير وجود ندارد.

بورسا:
بورسا در حدود 160 کيلومتر از استانبول فاصله دارد و يک شهر صنعتي مدرن با نواحي تاريخي جذاب محسوب مي‌شود. اين شهر اولين پايتخت امپراطوري عثماني است. اگرچه بورسا به خوبي توسعه يافته است اما بيشتر نواحي تاريخي جذاب آن را مي‌توان به خوبي پيدا کرد. مسجد جامع Ulu Camii نقطه کانوني اين شهر است که توسط سلطان سلجوقي بايزيد با 20 گنبد بر روي سقف آن ساخته شده است.ارگ بورسا بقاياي پراکنده‌اي دارد اما مکان اصلي مقبره سلاطين عثمان و اورهان ، بنيانگذاران امپراطوري عثماني است. زيباترين مسجد بورسا Ye?il Camii است که کاشي کاري‌هاي پيچيده و زيبايي دارد. مسجد Ye?il Tomb نيز داراي محراب پوشيده شده از کاشي است.