معرفی شهر اتاوا پایتخت کانادا (Ottawa)

اتاوا پایتخت کشور کانادا، در شرق انتاریوی جنوبی، نزدیک شهر مونترال و مرز ایالات متحده آمریکا واقع شده است. شهر اتاوا با داشتن رودخانه اتاوا، مجموعه پارلمان هیل (Parliament Hill) در مرکز آن، همچنین معماری و موزه های دوره ویکتوریای بزرگ مانند گالری ملی کانادا به همراه  مجموعه برجسته هنرهای بومی و دیگر هنرهای کانادایی حرف های زیادی برای گفتن دارد. کانال معروف ریدو که در تابستان مملوء از قایق ها و در زمستان میزبان اسکیت بازهای روی یخ هست با پارک ها و درختان احاطه شده است. شهر اتاوا اکثریت خدمات به روز را برای ارتقاء سطح کیفیت زندگی شهروندان خود فراهم کرده و همچنین از ابتکارات و نوآوری های مرتبط با خدمات گردشگری تشویق و حمایت می کند.

 
اتاوا پایتخت کشور کانادا، نمایشی پویا از شهری با بیش از یک میلیون جمعیت است که در استان انتاریو در مرز کبک و در 352 کیلومتری شمال شرقی تورنتو و 192 کیلومتری غرب مونترال واقع شده است، و به راحتی با یک پرواز یک ساعت و نیم از نیویورک یا بوستون به این شهر می توانید سفر کنید. آیا می دانستید که اتاوا چهارمین شهر بزرگ و پرجمعیت کانادا است. بر اساس آمار موجود در سال 2016 جمعیت این شهر حدود 934 هزار و 240 نفر می باشد. 
 
هنگامی که در خیابان های شهر قدم می زنید بیشتر مکالمه به زبان های انگلیسی و فرانسوی را خواهید شنید؛ محلی است که شما می توانید میراث فرهنگی غنی کانادا را در سایت های چشم گیر و گیرای ملی و آثار مشهور آن که می توان از این میان به کانال ریدو (اثر ثبت شده در سایت میراث جهانی یونسکو) اشاره کرد مشاهده نمایید. شهری فرهنگی با موزه ها و گالری هایی در کلاس جهانی که مجموعه های ملی خیره کننده و نمایشگاه های خاص از کانادا و سراسر جهان را به نمایش می گذارد.
 
شهر اتاوا پایتخت کانادا
 
 
اتاوا مقصدی زنده با جشن ها و فستیوال های سالانه است که با وینترلود فوریه (نمایشگاه ها با مجسمه های یخی و ...) شروع می شود و بعد از آن با فستیوال لاله های کانادا در ماه می ادامه پیدا می کند، کم کم با گرم شدن هوا در اول جولای بزرگترین جشن روز کانادا در کشور برگزار می شود ، و در آخر، بعد از این فستیوال ها به فستیوال های موسیقی در تابستان خاتمه می یابد. 
این شهر مکانی منحصر به فرد و زیبا است: مرکز شهر گوشه ای از طبیعت زیبای اتاوا است محلی که شما می توانید از فضای باز عالی بیرون از اتاق هتل خود و فضای بکری که آن را احاطه کرده لذت ببرید. در این جا موجی جهانی وجود دارد و آن شهرت اتاوا به خاطر خوشامدگویی و پیاده روی هایش است. با گشت و گذار و کاوش در محله های آن به بازار تاریخی Byward خواهید رسید که این بازار در طول روز مملو از مغازه ها و کشاورزان است و در طول شب از رستوران ها، کافه ها و باشگاه ها پر شده است.
 
اتاوا شهری است که در آن از امکانات و اتفاق های هیجان انگیز لذت خواهید برد، از این میان می توان به آشپزی های تحسین برانگیز، مراکز خرید و بوتیک های منحصر به فرد، نمایش های پر جنب و جوش هنر و موسیقی و فعالیت های سرگرم کننده و هیجان انگیز شبانه اشاره کرد.
 
اتاوا بین سال های 1820 و 1840 از پایه ساختمانی که در آن کانال ریدو از رودخانه اتاوا عبور کرده، رشد کرده است. سرهنگ بریتانیایی با نام جان (1779-1836) مسئول پروژه کانال بود و در آن زمان این شهر به نام Bytown بود تا این که نام شهر در سال 1854 به اتاوا تغییر کرد. ساختمان های پارلمان در سال 1865 بر فراز رودخانه اتاوا بنا شد و در این مکان بود که اولین پارلمان یا مجلس کانادایی بر اساس Dominion  کانادا در سال 1867 بر پا شد. با وجود همه جذابیت های Gatineau در سراسر رودخانه اتاوا در استان کبک، اتاوا، زندگی فرهنگی غنی را در خود ایجاد کرد. وجود دانشگاه ها و مؤسسات تحقیقاتی و پژوهشی یکی از عواملی بود که در این زمینه نقش مهمی داشت، در این میان می توانیم به یک سری از مؤسسات مشهور بین المللی اشاره کنیم، مرکز هنرهای ملی و گالری ملی و مرکز اپرا که محل برگزاری اپرا و کنسرت ها می باشد.
 
منبع: پرواز نیکان