جمعیت تایلند

جمعيت تايلند
جمعيت تايلند حدود ??.???.??? نفر است که مليت و زبان آنها تايلندي تايي است. از اين تعداد، بيش از ?? ميليون نفر در بانکوک زندگي مي کنند.مردم تايلند، علاوه بر تايلندي هاي بومي اين کشور، از نژادهاي مختلفي هستند از جمله چيني، لائوسي، مالزيايي، پارسي و هندي. حدود ?? درصد از جمعيت اين کشور تايلندي، ?? درصد چيني و ?? درصد از باقي قوميت ها هستند از جمله مالزيايي، هندي و برمه اي.بزرگترين گروه غير تايلندي ها را چيني ها تشکيل مي دهند که نقش قابل توجهي در تاريخ اين کشور داشته اند. اکنون بسياري از آنها کاملا وارد جامعه تايلندي شده و حتي در محله چيني هاي بانکوک نيز زندگي نمي کنند. تور تايلند


وضعيت اقتصاد تايلند

اقتصاد تايلند بطور کلي بر دو پايه صادرات محصولات و کالاهاي توليدي (عمدتا کشاورزي) و نيز جذب درآمدهاي حاصله از صنعت گردشگري بنا نهاده شده است. در بخش کشاورزي ، تايلند در سال 2007 رتبه بزرگترين صادرکننده محصول برنج را از آن خود کرد. روزنامه بانکوک پست در تاريخ 4/11/87 با درج اين خبر تصريح داشت ، بنابر اعلام سازمان کشاورزي و خواروبار سازمان ملل متحد ، کشور تايلند با صادرات بيش از 8 ميليون تن برنج در سال 2007 و به دست آوردن سهم جهاني 27 درصد ، بعنوان اولين صادرکننده برنج در جهان شناخته شد. بر اين اساس نام تايلند در کتاب رکوردهاي جهاني Guinness به عنوان بزرگترين صادرکننده برنج در سال 2007 با صادرات 8094000 تن به ثبت رسيد و گواهي ثبت رکورد دريافت کرد.

 

واحد پول تايلند
بات از اواخر قرن ?? تاکنون واحد پول تايلند بوده است و هر بات به صد ستنگ تقسيم مي شود. اسکناس هاي رايج در تايلند از بيست تا هزار بات متغير است و بر روي تمامي آنها تصويري از پادشاه کنوني تايلند به همراه نمادهاي ديگري همچون مهر سلطنتي وجود دارد.اسکناس هاي رايج در اين کشور شامل ???? بات (خاکستري)، ??? بات (بنفش)، ??? بات (قرمز)، ?? بات (آبي) و ?? بات (سبز) مي شوند و اسکناس ?? بات (قهوه اي) نيز ممکن است گاهي به چشم بخورد ولي اين اسکناس پس از دوران بحران اقتصادي آسيا از رده خارج شده است. سکه هاي مضروب در اين کشور نيز شامل ?? و ?? ستنگ (به ندرت ديده مي شود)، يک ، پنج و ده باتي مي شوند.
کد اختصاري بات تايلند THB و نشانه نوشتاري آن Bht، ? يا β است.


اختلاف ساعت تهران و بانکوک
ساعت در بانکوک ?.? ساعت از تهران جلوتر است مثلا اگر ساعت در تهران ?بعدظهر است وقت محلي در بانکوک ?.? بعدظهراست.

فاصله هوايي تهران تا بانکوک
فاصله هوايي تهران تا بانکوک مستقيم ? ساعت است و با توجه به ?.? ساعت اختلاف ساعت ? اگر از فرودگاه امام تهران ساعت ? صبح پرواز داشته باشيم ساعت ?.? عصر همانروز در فرودگاه جديد بانکوک فرود خواهيم آمد. و تا خروج از فرودگاه و تحويل اتاق هتل در بانکوک ساعت ? شب خواهد شد. پس در برنامه ريزي روز اول سفر تايلندتان اين نکته را در نظر داشته باشيد.