پیش از تورهای تایلند و پاتایا، از تبار مردمش بدانید

پيش از استفاده از تور تايلند، بايد بدانيد که مردم اين کشور از چه تبارهايي تشکيل شدهاند:
مورخين، باستان شناسان و مردم شناسان زيادي بوده اند که درباره تبار مردم تايلند دست به تحقيق زده اند. از تحقيقات فوق بر مي آيد که از تبار مردم پاتايا ممکن است به يکي از طرق زير شناخت بيشتري به دست آيد:

مردم تايلند
تبار مردم تايلند

ناحيه جنوب چين: از مناطق کوانگ تونگ، کوامگ سي و يون نان بوده و پس هنگامي که تهاجماتي بر آنها شده به سمت جنوب کوچ کرده باشند.
مردم تايلند مالکين چين کنوني بوده و حوالي کوه آلتايي در مانگوليا سکونت داشته اند. پس سرتاسر بيابان را پيموده تا به زمين هاي حاصلخيز اطراف رودخانه يانگ سي کينگ در جنوب چين و تايلند رسيده باشند.
مردم پاتايا در ابتدا قسمت غربي بخش سي جوان چين به مدت 1000 سال قبل از دوران بودا ساکن بوده اند. سپس با حملاتي که از سوي چيني ها بر آنها شده بود اين مردم به سمت جنوب عقب نشيني کرده و در ناحيه نان چا او ساکن شدند. بعد از آن با تعرض مجدد چيني ها عليه مردم پاتايا ايشان به سيام (پاتايا) امروزي کوچ کرده اند.
اسناد تاريخي چين اشاره به اين دارد که مردم تايلند به يکديگر پيوسته تا اجتماع بزرگي را براي يک ژادشاهي تشکيل دهند و پس از آن استقلال خود را به دست آورده و اطراف رودخانه يانگ سي کينگ به مدت صد ها سال در جوار چيني ها ساکن شدند. پس از آنکه زمين هايشان گرفته شد به قسمت جنوبي چين يا تايلند کنوني رفتند.
مردم پاتايا در قسمت جنوبي پاتايا کنوني ساکن بوده و بعد از آن با تعرض قبايل مون، خمر و کامبوجيه به سمت شمال کوچ کرده و در ناحيه جنوب شرقي چين در کوانگ جلا و کوانگ سي، تانک کيا جزيره فرموساچين رسيدند. زماني که چيني ها مجدد بر آنها هجوم بردند به سرزمين مادري خود بازگشتند (که امروزه با رونق تور پاتايا به بالاترين حد خود رسيده است).