مناطق گردشگری آنتالیا

آنتاليا معروف به شهر دريا و ساحل جزء يکي از شهرهاي گردشگري ترکيه مي باشد وجاي مناسبي براي افرادي است که به ورزش هاي اسکي روي آب ،کوهنوردي، قايقراني، موج سواري علاقه دارند. تور ترکيه
چشم نواز ترين چيزهايي که ميتوانند جلب توجه کند لنگرگاه ها و بلورهاي زيبايي است که خيابان ورودي را به دو نيم کرده
مناطق گردشگري چون:شهر قديمي، که داراي خيابان هاي کم عرض و پر پيچ وخم وخانه هاي قديمي، ساحل هاي ،لارا در شرق وآلتي که در غرب آنتاليا اين شهر توريستي واقع شده اند و برج ساعت که سمبل پايداري و صلابت،و هم نماد اين شهر قديمي است در ميدان کاله کاپيسي قرار دارد و پارک هاي کاراعلي اوغلو، آتاتورک وخليج ها،آب هاي درخشان،کوه هاي زيبا، و طبيعت بکر و مناطق نادر اين شهر را به يک شهر توريستي و تفريگاه تبديل کرده است.
تنهارودخانه اين شهر آسکو نام دارد که در انتها به آبشار دودن مي رسد.

مناطق تاريخي و ديدني و توريستي اين شهر شامل:
معروف به ييولي ميناره لي ،واقع در مرکز شهر ، در قرن 13 توسط علاءالدين کي قباد سلطان سلجوقي ساخته شده است ، اين مسجد زيبا ، در گذشته به عنوان مدرسه علوم ديني کاربرد داشته ، از نقاط قوت اين مکان تاريخي در تور آنتاليا ، حکاکي هاي روي نما ها و سنگ هاي آن مي باشد .

مناطق گردشگري آنتاليا -آسپندوس
معروف به آمفي تاتر،ساخته شده توسط يونانيان حدود 1000 سال قبل از ميلاد است ، اين مکان از مناطق تارخي آنتاليا مي باشد که در 8 کيلومتري شهر سريک واقع شده است ، علاقه مندان به تور ترکيه و تور آنتاليا مي توانند با گشت و گذار در آسپندوس ، تاريخ را زنده کرده و فيلم هاي تاريخي مبارزات گلادياتور ها را در آن تجسم کنند. ولي امروزه آسپندوس نوع کاربري خود را تغيير داده و براي برگزاري جشنواره هاي هنري مورد استفاده قرار مي گيرد.


مناطق گردشگري آنتاليا -مدرسه کاراتاي
از مدارس دوران سلجوقيان بوده و در آن به آموزش حکاکي روي سنگ مي پرداختن.اين مدرسه که امروزه به عنوان موزه مردم شناسي از آن استفاده مي شود ، در شمال تپه علاالدين واقع شده است. لازم به ياداوري است که اين مدرسه در نزديکي خود کاروانسرايي با اين نام نيز دارد، که مکان گردشگري مناسبي براي بازديد کنندگان در تور ترکيه به حساب مي آيد.
مناطق گردشگري آنتاليا - پرگه،يکي از باستاني ترين شهر هاي ترکيه مي باشد که در قرن 12 قبل از ميلاد توسط يونانيان مهاجر ساخته شده و در 18 کيلومتري شهر آنتاليا قرار گرفته است. اين شهر استراتژيکي که در گذشته پامفيليا نام داشت ، امروزه به يکي از جذاب ترين مناطق گردشگري و تاريخي ترکيه و گردشگري آن در تور آنتاليا تبديل شده است.
مدرسه کاراتاي

مناطق گردشگري آنتاليا - حمام رومي آنتاليا
داراي کليه امکانات رفاهي و تفريحي داراي فضاي آرامش بخش،که ميان جنگل هاي درختان کاج در شرق منطقه سيده-دش قرار دارد.و به خاطر وجود سنگ ها و ستون هاي تراش خورده ، سواحل ماسه اي و درياي آرام ، آن را به يکي از محبوب ترين مکان هاي تاريخي ترکيه و گردشگري در تور آنتاليا تبديل کرده است.

مناطق گردشگري آنتاليا - کيسک مناره آنتاليا
کليسا کورکوت،در قرن پنجم ميلادي به نام مريم مقدس ساخته شدهو بعد ها در زمان بايزيد به فرمان شاهزاده کورکوت به مسجد تبديل شد به اسم مسجد کورکوت يا مسجد کبيرهم ياد مي شود اما به خاطر اتش سوزي و خساراتي که در سال 1896 به مسجد وارد امد به اسم مسجد مناره کسيک (شکسته) مشهور شد
کيسک مناره

مناطق گردشگري آنتاليا - دره پلدار(کورپولو کانيون)
داراي پوشش گياهي و طبيعت بکر،رودخانه هاي کوهستاني،ابشار هاي خروشان،مرتفع ترين قله کوهستان دده گول که بهترين گزينه براي کوهنوردان و اردو زدن مي باشد