سفری به سرزمین ترکیه

تور ترکيه - ترکيه شهر محبوبي ست که براي سفر به آن از بسياري از کشورهاي دنيا در 6 قاره مختلف تقاضا زياد دارد. يکي از بهترين شهر هاي آن کوش آداسي مي باشد که در اين باره گفته شده است که:
کوش آداسي که در کانون مراکز توريستي مهمي چون ازمير، مارماريس، بودروم و ديديم پاموک واقع شده است، موجب شده که تور کوش آداسي به يکي از محبوبترين تورهاي ترکيه تبديل شود. بندر کوش آداسي از يکسو به خاطر نزديک بودن به جزيره ساموس (يونان) و از سوي ديگر به خاطر برگزاري تورهاي آبي و تفريحاتي چون قايق سواري، جت اسکي و… در ميان گردشگران از محبوبيت ويژه اي برخوردار است. شايد بتوان محبوبيت و شهرت اين شهر توريستي را مديون سواحل درياي اژه و بندر کوش آداسي دانست، اين بندر يک پورت مهم براي کشتي هاي کروز بوده و داراي جايگاه هاي ويژه براي قايقها و کشتي هاي خصوصي مي باشد، رفت و آمد کشتي ها و قايق هاي موتوري و پهلو گرفتن کشتي هاي قول پيکر کروز جلوه ي خاصي به اين شهر بخشيده است، البته اين را بايد دانست که زيبايي اين شهر فقط به بندر و سواحلش خلاصه نمي شود، اين شهر با داشتن تاريخي پر فراز و نشيب بارها و بارها توسط امپراطوري هاي بزرگي چون رم و عثماني تصرف شده است و از آن دوران ها آثار باستاني بسيار به يادگار مانده است. پارک آبي آدلاند و جزيره کبوتر از ديگر جاذبه هاي کوش آداسي به شمار مي روند.
هم چنين براي موفقيت در جذب گردشگر به اين کشور، بسياري از آژانس ها حاضر شده اند تا تورهاي مسافرتي را با اتوبوس و قطار نيز براي مسافران تعبيه کنند.
دروازه هادريان آنتاليا
ساحل لارا آنتاليا
در مورد آنتاليا نيز مي توان گفت که:
آنتاليا به عنوان يک شهر ساحلي در ترکيه جاذبه هاي گردشگري فراواني دارد و به گردشگرپذيرترين شهر ترکيه از لحاظ جذب توريست تبديل شده است. براي آشنايي با جاهاي ديدني آنتاليا از جمله جاذبه هاي طبيعي، تاريخي و مصنوعي آن با ما همراه شويد.
آبشار دودن در شهر آنتاليا واقع در کشور ترکيه قرار دارد. اين آبشار در 28 کيلومتري جاده قديم آنتاليا- بوردور قرار گرفته است. دوچشمه جوشان به نام پيتارباشي در منطقه کيرک گوزلر سرچشمه اين آبشار زيبا و ديدني است. آب اين دو چشمه از مسير کوتاهي رد مي شود.
آنتاليا به دليل داشتن آب و هوايي هميشه آفتابي و مديترانه اي بهترين شرايط موجود برا برگزاري انواع تفريحات آبي را دارد از اين رو پارک هاي آبي آنتاليا از ديگر پارک هاي آبي سرتاسر دينا متمايز هستند.