معرفی شهر مارماریس(MARMARIS) و جاذبه های گردشگری آن

مارماريس (Marmaris) يکي از شهرهاي بندري در سواحل چشم نواز مديترانه است که در جنوب غرب ترکيه و در استان موغلا واقع شده است. اين شهر زيبا که با کوهستان هاي جادويي محصور شده است از شمال به خليج گکوا از جنوب با درياي مديترانه از شرق با شبه جزيره داتچا و از غرب با درياچه کوي جييز ارتباط دارد. مارماريس يکي از مهم ترين مراکز تجمع کشتي‌ها در ترکيه و همچنين مرکزي براي برگزاري مسابقات اتومبيل‌راني است.مارماريس به واسطه داشتن آب و هواي مديترانه اي در زمستان نيز داراي هواي معتدل بوده و امکان شنا کردن در آب هاي نيلگون مديترانه وجود دارد. همچنين کوه هاي مرتفع و بهم فشرده و جنگلهاي کاج اطراف خود و درختان چنار پهن برگ و درختان کمياب ، پوشش گياهي مارماريس را تشکيل مي دهد. تور ترکيه
تاريخچه مارماريس
قدمت شهر مارماريس به 6 قرن قبل از ميلاد مسيح باز مي‌گردد و در زمره شهرهايي است که بيشترين بازديدکنندگان ترکيه را به خود جذب مي‌کنند. شهر مارماريس در آغاز با نام فيسكوس (Physkos) شناخته مي شد. 3400 سال پيش از ميلاد با آمدن قومي که نام رئيس آن کار بود سکونت در مارماريس کنوني آغاز مي شود و نام کاريا از مشتق نام رييس قبيله به اين منطقه داده شده است.موقعيت شهر مارماريس و قرار گرفتن آن بين سواحل درياي اژه و مديترانه و واقع شدن ميان رشته کوه هاي کنار دريا باعث شده است که مارماريس در طول قرون تحت حاکميت تمدن هاي بسياري قرار گيرد. در مارماريس هنوز هم مي توان آثار تمدنهاي کاريا ، رودوس و آدا ، مصر آشور ، ايون ، دور ، پرس ، مقدنيه ، سوريه ، روم ، بيزانس ، سلجوقيان و عثماني را مشاهده نمود.
جاذبه هاي توريستي مارماريس
آبشار تورگورت

آبشار تورگورت که از ارتفاع 10 متري سرازير مي شود از جاده روستاي تورگوت که در 35 کيلومتري مارماريس قرار دارد با يک پياده روي 15 دقيقه اي قابل دسترسي است.
لوريما

بناي لوريما در منطقه اي که قبلا به نام Oplosika (توپخانه) خوانده مي شد و اکنون در منتهي اليه جنوب غربي شبه جزيره بوزبورون قرار دارد ساخته شده است. جالب ترين بنا در محوطه مسکوني ، استحکاماتي است که بروي بورونباشي واقع شده و بخوبي حفاظت گرديده مي باشد. در اين استحکامات که در کناره جزيره رودوس و از سنگ هاي تراشيده شده منظم ساخته شده 9 برج مربعي وجود دارد. امروزه فقط برج شمالي آن قابل مشاهده است.
هيداس

بناي باستاني هيداس در تفريحگاه سليميه واقع در شمال جزيره بوزبورون واقع شده است. خرابه حصار هيداس در 35 کيلومتري مارماريس و بروي جاده Erine-Bybassion قرار دارد. در جنوب اين خرابه ها يک آرامگاه ديده مي شود. در 3 کيلومتري هيداس نيز يک برج نگهباني ساحلي و چند گور بروي اين برج قرار دارد.
قلعه مارماريس

قلعه مارماريس که به نظر مي رسد از سوي ion ها ساخته شده باشد در دوره اسکندر کبير بازسازي شده و از طرف سلطان سليمان قانوني در اثناي مسافرت به رودوس در سال 1522 به وسعت زيادي توسعه يافته و تعمير گرديده است . از بالاي قلعه مي توان در شب و روز مناظر بديع مارماريس را مشاهده نمود.از ديگر ديدني هاي مارماريس ميتوان به آموس، پاموک کاله، کاستابوس، آرامگاه ساربانا، مقبره هاي باستاني، ساحل لاک پشت و حمام گِل داليان اشاره کرد.