باغ ایرانی یکی از مکان های گردشگری تهران

باغ ايراني، با مساحتي حدود 3 هکتار در محدوده شهرداري منطقه 3 تهران واقع شده و بر اساس الگوي باغ ايراني طراحي گرديده است تا به يکي از مکان هاي ديدني و جاذبه گردشگري تهران بدل شود.

بوستان باغ ايراني
بوستان باغ ايراني در يکي از محله هاي قديمي تهران به نام ده ونک قرار گرفته که با قدم زدن در کوچه پس کوچه هايش يادي از گذشته هاي نه چندان دور تهران مي کنيد. عمارت ها و خونه باغ هاي قديمي ياد آور آرامش و صفاي مردم آن ، از زيباييهاي محله هاي قديمي تهران هستند.
در همان حوالي يکي از باغ هاي قديمي سر و سامان داده شده و با استفاده از عناصر معماري سنتي ايراني نام باغ ايراني را به يدک مي کشد
بوستان باغ ايراني در يکي از محله هاي قديمي تهران به نام ده ونک قرار گرفته
2.5 هکتار از سطح بوستان باغ ايراني به فضاي سبز اختصاص داده شده و جالب اينجاست که در احداث فضاي سبز آن درختان قديمي موجود حفظ گرديده اند و گونه هاي گياهي ديگر از قبيل برگ نو، برگ بو، زرشک، شير خشت، مورد، پيراکانتا، انواع رز و نسترن و بوته هاي فصلي و دايمي به آن اضافه شده اند.
گلکاري هاي بسيار زيبا در کنار درختان سر به فلک کشيده و نيمکت هايي که مي توانيد روي آنها بنشينيد و از زيباييهاي باغ ايراني لذت ببريد. بدون شک بوستان باغ ايراني از زيباترين مکانهاي تهران است.
استفاده از عناصر معماري سنتي ايراني نام باغ ايراني را به يدک مي کشد

امکانات بوستان باغ ايراني
کوشک مرکزي، باغ راه هاي اصلي چنارستان، سروستان و نظرگاه که شامل آبنماهاي محوري در طول مسير و 6 آبنماي مجزا در سطح بوستان باغ ايراني هستند، کتابخانه عمومي با فضاي مطالعه مجزا براي خواهران و برادران، سر در غربي، سردر شرقي، زمين بازي کودکان و محوطه وسايل ورزشي بزرگسالان، زمين ورزشي روباز، سرويس بهداشتي و رختکن غربي و سرويس بهداشتي شرقي که به سرويس بهداشتي ويژه معلولين مجهز است، نمازخانه از جمله سازه ها و امکانات باغ ايراني به شمار مي روند.

2.5 هکتار از سطح بوستان باغ ايراني به فضاي سبز اختصاص داده شده
از ويژگي هاي مهم باغ ايراني مي توان به مناسب سازي معابر جهت تردد معلولين اشاره کرد که استفاده از اين بوستان را براي اين عزيزان راحت تر مي کند. بوستان باغ ايراني داراي 2 ورودي اصلي با سردرهاي زيبا در ضلع شرقي و غربي و 2 ورودي در ضلع جنوبي و جنوب غربي است.

آدرس بوستان باغ ايراني
خيابان شيخ بهايي شمالي ،20 متري پيروزان ، کوچه شهيد صابري.