درباره تور لحظه آخری

پيامکي برايتان ارسال مي‌شود با اين محتوا؛ تور کيش با ?? درصد تخفيف. پرواز ?? ساعت آينده صورت مي‌‌گيرد. آيا جايي براي نگراني وجود دارد يا اينکه بايد به اين موسسات توريستي اعتماد کرد؟ اين روزها خيلي باب شده‌اند. تور دقيقه نودي يا آنطور که بيشتر مشهور شده‌اند،‌ تور هاي لحظه آخري. پديده‌اي محبوب و البته پرچالش براي آنها که سفرهايي با تخفيف‌هاي باورنکردني‌مي‌خواهند. سوالات مهمي در اين بار پيش مي‌آيد. اول آنکه آيا اين برنامه‌ها قابل اطمينان هستند؟ دوم آنکه آيا در ازاي اين هزينه کم شده،‌ سرويس‌ها و خدمات نيز کمتر مي‌شوند؟ سوم آنکه اين تورها دقيقاً چه تفاوتي با بقيه دارند؟
داستان چيست؟آژانس‌هاي مسافرتي اغلب به ميزان متعارفي بليط براي مقصدي معين و در زماني معين تهيه مي‌کنند. در صورتي که با فرارسيدن موعد سفر، تعداد مسافرين به حد نصاب نرسد، شرکت مجبور است با صندلي‌هاي خالي و بليط‌هايي که فروش نرفته است برنامه را با هواپيمايي که چارتر کرده‌، به سرانجام برساند.
تور
اما چندي است حربه جالبي اجرا مي‌شود. اين آژانس‌ها بليط‌هاي باقي‌مانده را با تخفيف‌هايي (بين ?? تا ?? درصد بسته به خارجي يا داخلي بودند سفر)، به فروش مي‌رسانند. اين اقدام اگرچه از نظر مالي براي مشتريان مقرون به صرفه است ولي از نظر برنامه‌ريزي و ساعت پرواز هيچ حق انتخابي برايش باقي نمي‌گذارد.
البته بايد اين را هم در نظر بگيريم که تورهاي لحظه‌ آخري يا براي کشورهايي است که ويزا نمي‌خواهند و يا براي شهرهايي هستند که تايم طلايي سفر به آنجا گذشته است.
جاذبه هاي گردشگري ترکيه / جاذبه هاي گردشگري آلانيا / جاذبه هاي گردشگري آنکارا / جاذبه هاي گردشگري افريقا جنوبي / جاذبه هاي گردشگري ايتاليا / جاذبه هاي گردشگري بانکوک / جاذبه هاي گردشگري بدروم / جاذبه هاي گردشگري بمبئي
اين تورها از نظر فني هيچ تفاوتي با تورهاي استاندارد ندارد. طبق قانون هيچ امکاناتي نبايد براي خريدار محدود شده باشد. به طوري که پيش آمده در يک هواپيما شما در کنار کسي نشسته باشيد که داراي بليط ??? هزار توماني باشد ولي بليط شما ??? هزار توماني است.

چه ايرادي دارد؟
شايد بزرگ‌ترين ايراد کار آنجا است که براي رفتن به چنين سفرهايي تقريباً بايد آماده بود. شايد پرواز يک روز ديگر باشد و شايد چند ساعت ديگر. از آنجايي که زمان خريداري بليط از OK‌ کردن تا فسخ کردن بيش از استاندارد گذشته است، بنا بر اين در صورت خريداري به هيچ عنوان مبلغ مسترد نخواهد شد.

هم‌چنين در نظر داشته باشيد که براي مسافرت‌هاي دسته جمعي و خانوادگي، چيدمان صندلي‌ها به انتخاب شما نيست.

از آنجايي که اطلاع‌رساني اين تورها به صورت پيامکي و اينترنتي است، سودجويان با راه‌اندازي پيغام‌هاي جعلي، سايت‌هاي تقلبي و پيامک‌‌هاي انبوه مبالغ هنگفتي را به جيب مي‌زنند.