جزایر پرنس استانبول

جزاير پرنس استانبول ترکيه مجموعه جزاير نه گانه است که ? جزيره بيوک آدا ، هئيبئلي آدا ،بورگاز آدا و کينالي آدا بزرگ و مشهورترند و جمعيت اين جزاير ?? هزار نفراست اما در تابستان به ??? هزار نفر هم ميرسد. البته درياي مرمره جزاير زيادي دارد اما جزاير پرنس به خاطر نزديکي به تور استانبول و مکانهاي تاريخي و توريستي اش مشهور است. اينکه چرا نام پرنس داده شده ماجراي جالبي دارد در زمان امپراطوريهاي بيزانس و امپراطوري ترکان اتومان شاهزاده ها و پرنس هايي که به خاطر تخت قدرت اختلاف پيدا ميکردند از سوي امپراطور به اين جزاير تبعيد ميشدند.اما اين روزها ، جزاير پرنس تور استانبول يک مکان پاپيولر بخصوص در تابستان براي افراد مشهور تور ترکيه نيز است. همچنين استانبوليها و توريستها براي لذت بردن از جنگلهاي پاينه ، مکانهاي ديني و تاريخي ، پلاژها و لذتهاي جزيره و تفريحات جالب مثل تور جزيره با کالسکه به اين مکان مي آيند.

جزاير پرنس استانبول
بيوک آدا از اسمش هم معلومه جزيره بزرگ که بزرگترينش است و در اين جزيره زيبا از اتوموبيل خبري نيست و اهالي و توريستها پياده يا از دوچرخه و کالسکه و اسب استفاده ميکنند و خانه ها ويلايي و زيباست. شما ميتوايند دوچرخه بگيريد يا کالسکه سوار بشويد اين جزاير مساجد و کليساها ، پلاژها و رستورانها و جنگلهاي زيادي دارند. از جاهاي تاريخي و به قول روزنامه ساندي تايمز سحرانگيز بيوک آدا مانستر و کليساي آييا يورگي از قرن ششم در يوجاتپه، مسجد حميديه ، کليساي آييوس نيکولاس و الد گريک به همان خوبي آيايورگي مانده است. جزيره تعدادي رستورانها و کافه هاي واقعا زيبا دارد ، همچنين مغازه هاي ميوه فروشي و ايستگاه هاي بستني که واقعا معروف هستند و توريستها خيلي دوست دارند. از نظر پلاژها ، جزيره پلاژهاي عمومي و رايگان چندتا داره اما چند پلاژ خصوصي هم وجود داره که بعدا اشاره ميکنم. جزيره ساکنين معروف زيادي داشته از جمله لئون تروتسکي و زنان پادشاهان بيزانسي .
جزيره ي هييبلي آدا ترکيه
جزيره بعدي جزيره هئيبلي آدا است که قبلا جزيره ذخاير مس هم مي ناميدند. اين جزه همچنين محل آکادمي ناوال جادت است و يک کليساي ارتودوکس دارد و نيز کاماريوتيسسا که آخرين کليساي دوره بيزانس است و از قرن ???بورگاز آدا سومين جزيره بزرگ است و يک مسجد تاريخي به همان مهمي مانستر و کليساي آيا يورگي دارد.