اطلاعات کلی در مورد سفر به فرانسه و تور فرانسه

اگر تمام تعطیلات زندگیتان را هم به فرانسه سفر کنید هرگز احساس خستگی نخواهید کرد. فرانسه با جاذبه های فراوان تاریخی و فرهنگی، رکورد دار تعداد گردشگر در بین کشورهای جهان است.
پاریس، پایتخت فرانسه، شهر بسیار زیبایی است اما بخش عمده ای از زیبایی فرانسه به واسطه جاذبه های طبیعی آن از قبیل؛ شن های سفید سواحل، کوه های با عظمت و نواحی ییلاقی زیبا است. خاک فرانسه خواستگاه رویا پردازان و باده نوشان، انقلابیون و هنرمندان و حتی آشپزان است.
ضمن سفر به فرانسه ، تور فرانسه و تور اروپا گزینه های زیادی پیش رو خواهید داشت؛ می توانید در سواحل زیبای ” کوته دازور” آفتاب بگیرید، در مراتع سرسبز “گرین ولی” استراحت کنید و یا از مناظر بی نظیر ارتفاعات “آلپ” لذت ببرید. همچنین می توانید در مزارع خوشبوی سنبل شهر “لوبرون” قدم بزنید و ناهار را در رستوران های شهر “لیون” میل نمایید. از بقایای شهرها و قلعه های باستانی دیدن نمایید و به صخره های مرتفع زیبا صعود کنید. کلان شهرهای فرانسه و نواحی ساحلی و ییلاقی هریک به تنهایی جذابیت های خاص خود را دارند و هنگامی که در کنار هم قرار می گیرند فرانسه را به مقصدی بی بدیل برای گردشگری تبدیل می نمایند.

اهمیت کشور فرانسه بیش از آن چیزی است که معمولا در دفترچه های راهنمای گردشگران بیان می شود. فرانسه از لحاظ سیاسی، چند فرهنگی بودن، زبان، هویت قوی و تاریخ پرهیاهو (از زمان لوئی پنجم گرفته تا ناپلئون و دگال) حائز اهمیت است.
قرار گیری طبیعت بکر سواحل دریای کاراییب و اقیانوس هند در مجاورت کلان شهرهای فرانسه، خارق العاده و رویا گونه است. وقتی در خیابان های مرکزی شهر “مارسی” یا بازارهای پاریس قدم می زنید شاید باور اینکه هنوز در کشوری هستید که تاکستان های “آلاسک” و سواحل شنی دریای “آتلانتیک” نیز در آن واقع شده برایتان سخت باشد.
تنوع در فرانسه موج می زند از کتاب ها و مجله گرفته تا طبیعت رنگارنگ و خارق العاده و جاذبه های تاریخی، همگی از تنوع خاصی برخورداراند. این امر باعث شده که فرانسه بتواند برای سال های متمادی، سنگر قطب اصلی گردشگری جهان را حفظ نماید.
در خاتمه با توجه به آنچه بدان اشاره شد، بی مناسبت نیست است به ضرب المثل معروف فرانسوی اشاره کنیم که می گوید؛ “چگونه می توان کشوری که ۳۶۵ نوع پنیر دارد را توصیف کرد؟”