جاذبه های گردشگری وارنا بلغارستان

شهر وارنا يکي از اصلي‌ترين مقاصد توريستي و گردشگري در کشور بلغارستان ، شهر وارنا است. وارنا يک شهر زيباست که پس از دو شهر سوفيا و پلووديو سومين شهر بزرگ کشور بلغارستان است. شهر وارنا در نزديکي درياچه ي وارنا و بر کرانه ي درياي سياه قرار گرفته است. فاصله ي وارنا از صوفيه ??? کيلومتر است و در شمال شرقي آن قرار گرفته است. در اطراف وارنا ، شهرهاي بورگاس، شومن و دوبريخ در اطراف قرار دارند. جمعيت وارنا بيش از سيصد و سي هزار نفر است و بااين‌حال از شهرهاي در حال رشد و توسعه‌ي بلغارستان هست. وارنا سومين مرکز تجاري و صنعتي بلغارستان است که در آن فعاليت هاي صنعتي چون صنايع کشتي سازي و تعميرات کشتي رواج دارد.
وارنا
ساحل تفريحي شهر وارنا شهرت جهاني دارد.همه ساله هزاران گردشگري داخلي و خارجي از اقصي نقاط جهان براي گذراندن تعطيلات و تفريح و استراحت به وارنا سفر مي‌کنند. يکي از ويژگي هاي وارنا اينست که هزينه ي تفريح و سرگرمي در شهر وارنا نسبت به بقيه شهرهاي اروپاي شرقي ارزان تر و باصرفه تر است.
برخي از جاذبه هاي گردشگري وارنا را در ادامه ي مطلب ذکر مي کنيم.
کليساي وارنا : يکي از مهم ترين نمادهاي شهر وارناست که در قرن نوزدهم ميلادي ساخته شده است. نقاشي هاي ديواري مجلل ، سرير سقف و شيشه هاي منقوش از ديدني هاي اين کليسا هستند. مناظر زيبايي از شهر را مي توان از بالاي برج ناقوس اين کليسا تماشا کرد. براي بالارفتن از برج ناقوس کليسا مي بايست از ??? پله ي مارپيچي بگذريد. اخذ ويزاي بلغارستان
کليساي وارنا

باغ دريايي وارنا : از قديمي ترين و بزرگ ترين پارک هاي اين شهر است که داراي يک آبزي داني بزرگ ، دلفيناريومي زيبا، رصدخانه‌ي نيکولاس کوپرنيک، موزه‌ي تاريخ طبيعي و باغ‌وحشي جذاب و ديدني است.
باغ دريايي وارنا

دلفيناريوم : تنها پارک دلفيني شبه‌جزيره‌ي بالکان است که در اين پارک دلفين‌ها به مدت چهل دقيقه به اجراي نمايش و آب‌بازي مي‌پردازند.
دلفيناريوم وارنا

موزه ي باستان شناسي : ساختمان اين موزه داراي طراحي بسيارزيبايي است و بيش از پنجاه و پنج اثر زيباي هنري و تاريخي از دوران پالئولتيک تا اواخر قرون وسطي وجود دارد.
موزه ي دريانوردي : اين موزه که در سال ???? ميلادي بنيان گذاري شده است داراي دوازده تالار است که در اين تالارها تاريخ دريانوردي از دوران باستان تا به امروز به نمايش درآمده است. تور هاي لحظه آخري
حمام هاي رومي : حمام هاي رومي وارنا ، اودسوس خوانده مي شوند و تاريخ ساخت آن ها به دوران امپراتوري روم برمي گردد. اين حمام ها نشاندهنده ي وجود ثروت و قدرت در وارنا در زمان هاي گذشته بوده است. اين ساختمان‌ها داراي گنبدي به بلندي بيست متر مي‌باشند و مساحت کل بنا هفت‌صد مترمربع است. ( قيمت تور لحظه آخري )
سواحل طلايي وارنا : سواحلي بسيار زيبا در شمال وارنا قرار دارد که ماسه ها آن طلايي رنگ است . پوشش گياهي سبز اين منطقه نيز بر زيبايي درخشش ماسه هاي آن بسيار افزوده اند.در اين سواحل زيبا، هتل‌هاي شيک و مجلل و رستوران‌ها و کافه‌هاي متعددي وجود دارند که امکانات اقامتي بسيار مناسبي را براي گردشگران فراهم آورده‌اند.


gardesh.info