اطلاعات مفيد آلانیا

آب و هواي آلانيا :
· آلانيا داراي آب و هواي معتدل مديترانه‌اي است. زمستان‌هاي شبه‌جزيره آلانيا، باراني و مرطوب، بهار آن باراني و گرم و تابستان‌هاي آن، گرم و خشک است. اين منطقه تقريباً 10 ماه از سال، هواي آفتابي دارد. ميانگين گرماي سالانه آن ?? درجه سانتي‌گراد و دماي آب دريا ?? درجه سانتي‌گراد است. در تابستان ميانگين دماي هوا در روز بين 32 تا 36 درجه مي باشد. در ماه ژانويه ميانگين دماي هوا بسته به ساعات روزي بين 14 تا 18 درجه مي باشد. آب و هواي مديترانه اي معمولي با گذشت زمان در اين منطقه تابستان بيشتر از زمستان مي باشد. تابستان گرم که در بعد از ظهر در کنار ساحل اثر نسيم باد کاهش مي يابد. شبه جزيره آلانيا و کوه ثور ايجاد يک جريان هواي بين گلوگاهي نموده است که عامل مثبت تنظيم درجه حرارت تابستان است ، نوع بارش کاملا قابل اغماض مي باشد وقتي که باران پاييزي در آلانيا شروع به باريدن مي کند معمولا با رعد و برق همراه است که باد نيزمي تواند زمان طوفان را زياد نمايد که به وضوح ديده مي شود ، ازماه مه تا اکتبر بارش باران هرگز ديده نمي شود زمستان آلانيا با بارش باران همراه مي باشد که از ارتفاعات شمال تا زمين را در بر مي گيرد در ارتفاعات برج ثور ممکن است با برف روبرو شود که طول باريدن آن کمتراز نيم ساعت مي باشد.(تور آلانيا
مناطق مختلف آلانيا :
· محمودلار : فاصله آن تا فرودگاه 30 کيلومتر مي باشد.
· دميرتاش : فاصله آن تا فرودگاه 10 کيلومتر و تا مرکز 25-5 کيلومتر مي باشد.
· کوناکلي : فاصله آن تا فرودگاه 50 کيلومتر و تا مرکز 9-2 کيلومتر مي باشد.
· کستل : فاصله آن تا فرودگاه 30 کيلومتر و تا مرکز 6-1 کيلومتر مي باشد.
· کاراگيجاک : فاصله آن تا فرودگاه 30 کيلومتر و تا مرکز 2 کيلومتر مي باشد.
تبادل ارز :
1 دلار آمريکا معادل 1.79 لير ترکيه و 1 يورو معادل 2.35 لير ترکيه مي باشد.
قبل از خريد هر چيزي بهتر است يورو / دلارتان را به ليره ترکيه تبديل کنيد.
واحد پول ترکيه، لير ترک است. از ابتداي سال 2009 با حذف شش صفر از واحد پول کشور ترکيه واحد پول جديدي در اين کشور رايج گشت. دولت در سال هاي نخست براي از بين بردن ناهماهنگي هاي در زمان گذر، چه از لحاظ حقوقي و چه از لحاظ اقتصادي نام واحد پولي خو را از لير به لير جديد ( YTL ) تغيير داد. حال پس از گذشت چند سال بار ديگر نام واحد پولي، به نام پيشين خود يعني لير بازگردانيده شده است. وقتي به ترکيه سفر مي کنيد به راحتي مي توانيد در صرافي ها پول هاي خارجي خود را به لير تبديل کنيد. دلار، پوند و يورو بهترين واحدهاي پولي براي تبديل به لير مي باشند. توجه کنيد که نبايد ليرهاي قبل از سال 2005 که تعداد زيادي صفر دارد را قبول کنيد زيرا ديگر ارزش پولي ندارند.
حمل و نقل عمومي :
وسايل حمل و نقل عمومي زيادي از نزديک ترين جاده به هتل شما وجود دارد. ميني بوس هايي که به آن دلموش مي گويند به طور مرتب در جاده ها وجود دارد. هزينه اتوبوس و ميني بوس بسيار خوب و منطقي مي باشد.