اطلاعات عمومی قبرس اروپایی

کشور قبرس سومين جزيره بزرگ درياي مديترانه مي باشد و در محل تلاقي قاره هاي آسيا، اروپا و آفريقا واقع است. اين جزيره به نام “جزيره عشق” نيز خوانده مي شود. از سال ???? اين جزيره به دو بخش ترک نشين و يوناني نشين تقسيم شده است. از بخش يوناني نشين جزيره با عنوان “قبرس اروپايي” نام برده مي شود.

قبرس اروپايي همان بخش يوناني نشين قبرس از بهار سال ???? به عضويت اتحاديه اروپا درآمده است و واحد پولي آن از ژانويه ???? به يورو تغيير يافته است. بخش اروپايي قبرس از رشد اقتصادي بالايي برخوردار است واقتصاد آن بيشتر مبتني بر صنعت خدمات و گردشگري است. بخش ترک نشين قبرس اقتصادي بسته دارد و بر اساس آمار منتشره در دائرة المعارف ملل: درآمد سرانه مردم در بخش ترک نشين تنها حدود يک سوم درآمد سرانه مردم در بخش اروپايي نشين است.

برخورداري از آب و هواي بسيارعالي معتدل مديترانه اي، مناظر طبيعي زيبا، هواي پاک و از همه مهمترمردمان بسيار خونگرم، زندگي در اين کشور را دلپذير ساخته است. دوزبانه بودن جامعه (انگليسي و يوناني)، امنيت اجتماعي و قانونمندي بسيار بالا، تاريخ غني و مشترکات فرهنگي و تاريخي يونانيان و ايرانيان پذيرش محيط را آسان مي کند همچنين شمار بالاي خارجيان مقيم قبرس احساس غربت را دور مي سازد. (تور قبرس شمالي)