دروازه هادریان آنتالیا

تور ترکيه - دروازه هادريان (Hadrian’s Gate) يکي از مهم ترين و ديدني ترين آثار تاريخي شهر آنتاليا ترکيه است. اين دروازه قسمتي از يک ديوار باستاني است که به گرداگرد شهر قديمي کشيده شده بود. دروازه هادريان از مرمر سفيد و به ‌صورت سه قوس با ستون‌هايي قرنتي به افتخار سفر و بازديد هادريانوس، امپراتور وقت روم از آن شهر در سال ??? پس از ميلاد بنا شد.
دروازه هادريان نمونه‌اي کلاسيک از طاق نصرت‌هاي رومي است و يکي از بناهاي تاريخي آنتالياست که تا به امروز به بهترين نحو حفظ شده است.
اين بنا که تنها دروازه ورودي باقي‌مانده به شهر باستاني به‌ شمار مي‌رود در مجموع داراي ? ستون گرانيتي است که در دو طرف چهار پايه‌ نگهدارنده طاق‌هاي سه‌ گانه دروازه واقع شده‌اند. دو برج نيز در دو طرف دروازه هادريان قرار دارند که برج سمت چپ از نظر تاريخي به دوران روم باستان تعلق دارد اما بخشي از برج سمت راست به‌ نظر مي‌رسد که در عصر امپراتوري بيزانس بازسازي شده باشد. همچنين احتمال داده مي‌شود که سازه اوليه دراصل دو طبقه بوده اما تنها بخش زيرين آن باقي‌ مانده است.
اين دروازه به‌عنوان زيباترين دروازه پامفيليا شناخته شده و به گردشگراني که به بازديد از بناهاي تاريخي علاقه دارند پيشنهاد مي شود.