پوکت و جاذبه هایش

تور تايلند- پوکت با نام مرواريد درياي آندامان نيز شناخته مي شود و به سبب سواحل زيباي خود و غواصي در آب هاي شفاف آن شهرت دارد.بيش از نيمي از اين جزيره را جنگل فرا گرفته و از شمال تا جنوب آن کوه هايي کشيده شده اند.نام پوکت از واژه اي مالزيايي به معناي کوه يا تپه گرفته شده زيرا از دور به اين شکل به نظر مي رسد.پوکت بزرگترين جزيره تايلند ومهم ترين استراحتگاه براي تعطيلات در تايلند و آسياست.در شمال اين جزيره فرودگاه بين المللي آن قرار دارد که دسترسي به آن را ممکن ساخته است. بهترين سواحل جزيره پوکت در کناره غربي آن قرار دارند و پاتونگ Patong و کارون Karon از جمله معرف ترين و محبوب ترين اين سواحل به شمار مي روند. ساحل پاتونگ بسيار وسيع و طولاني است و اغلب مراکز خريد پوکت در آنجا قرار دارند.پوکت که داراي ?? درصد جمعيت مسلمان است، در سال هاي اخير همراه با سامويي،در ميان ده جزيره محبوب آسيا شناخته شده است.شهر پوکت پيش از ميلاد مسيح کشف شده و بطلميوس، جغرافيدان يوناني،در قرن سوم پس از ميلاد به آن اشاره کرده است.پوکت همواره به دليل منابع غني خود مورد توجه تاجران و سياحان از سراسر دنيا بوده است.زماني که گردشگري تايلند نخستين بار مطرح شد، پوکت از اولين نقاط اين کشور بود که با طبيعت زيباي خود ميزبان گردشگران شد.پوکت بزرگترين جزيره تايلند است که در اقيانوس هند و در ??? کيلومتري بانکوک قرار دارد. اين جزيره که شهرت و ثروت خود را در ? قرن گذشته از طريق استخراج قلع به دست آورده، اکنون تبديل به قطب گردشگري مهمي در تايلند شده که با سواحل زيباي خود بازديدکنندگان بسياري را به سوي خود جذب مي کند.حدود ?? درصد اين جزيره کوهستاني است و اغلب اوقات شاهد وزش بادهاي موسمي است که هوايي گرم و مرطوب به اين جزيره داده اند. داراي دو فصل خشک و باراني است، از مي تا اکتبر فصل باران و از نوامبر تا آوريل فصل خشک است که دماي هوا در آن زمان کم مي شود.( ?? تا ?? درجه سانتيگراد)با وجود اينکه از اوايل دهه ??،گردشگران اصلي ترين درآمد سواحل غربي اين جزيره را تشکيل داده اند ولي در عين حال کشاورزي، صيد ماهي و ميگو و همچنين صيد مرواريد کماکان از مهمترين مشاغل مردم اين جزيره به شمار مي آيند.

فيل سواري
علاقه مندان به فيل سواري، در جزيره پوکت نوعي متفاوت از سواري را بر روي اين حيوان عظيم الجثه در جنگل تجربه مي کنند. اين سواري يکي از پر طرفدارترين فعاليت هايي است که گردشگران انجام مي دهند زيرا در هنگام سواري آرام خود، از زيبايي هاي طبيعت بکر نيز در طول راه لذت مي برند.

معبد Chalong
اين معبد زيبا ترين معبد پوکت مي باشد که اخيرا" بازسازي شده است و با شهر 8 کيلومتر فاصله دارد.دليل شهرت آن وجود مجسمه تمثال بودا ميباشد که در غربي ترين نقطه سالن معبد قرار گرفته. اين معبد را ميتوان يکي از بهترين جاذبه هاي گردشگري پوکت ناميد.در اين معبد مجسمه هاي ديگري از بودا و بتکده هاي بزرگ که شامل استخوانهاي تراشيده بوداي اعظم هستند و همچنين انجام نماز و عبادت هاي موزون کاهنان زن مورد توجه گردشگران است. اين معبد يکي ديگر از ديدنيهاي پوکت تايلند ميباشد.

جزيره Phi Phi
اين جزيره يکي از زيباترين جزاير گرمسيري در جهان و يکي از اصلي ترين جاذبه هاي توريستي تايلند است. سراسر جزيره پي پي صخره هاي آهکي، سواحل شني و غار هاي پنهان قرار دارند و از پوکت روزانه براي آن قايق مي روند. پي پي که در ?? کيلومتري پوکت واقع شده، در کل شش جزيره را شامل مي شود ولي دو جزيره اصلي آن، پي پي کوچک Phi Phi Lei و پي پي بزرگPhi Phi Don هستند که جزيره کوچک ساکن ندارد اما ساکنان جزيره بزرگ را مسلماناني از جنوب تايلند تشکيل مي دهند. اصلي ترين جاذبه پي پي کوچک، غار بزرگي به نام Viking Cave و به مساحت ?.? کيلومتر مربع است که نام آن را از نقش هاي روي ديوار غار گرفته اند. بخش هاي جنوبي اين جزيره به سبب وجود مرجان و عمق زياد، براي غواصي بسيار مناسب است. مجموع مساحت آنها ?? کيلومتر مربع است و يکي از بارزترين ويژگي هاي آن هم اين است که هيچ وسيله نقليه موتوري در آن وجود ندارد! بهترين زمان براي سفر به پي پي نيز از ماه نوامبر تا فوريه است زيرا در اين زمان دريا آرام است. سفر با قايق پارويي Kayaking و صخره نوردي Rock Climbing نيز از ديگر جاذبه هاي موجود در اين جزيره هستند.