آثار تاریخی و فرهنگی ترکیه

ترکيه داراي آثار تاريخي و فرهنگي بسياري از دوران باستان مي باشد که همين آثار باستاني باعث شده اند اين کشور همچون يک موزه بزرگ باشد. با تاسيس Çatalhöyük ، اولين شهر دوران نوسنگي، تاريخ يادگارهايي در اين کشور به جا گذاشت.
ترکيه جغرافياي متنوعي دارد و اين کشور داراي کوه، دشت، دريا، غارهاي طبيعي و زيبايي هاي طبيعي ديگري مي باشد. در ميان اين طبيعت زيبا مي توان همه نوع تفريح و سرگرمي ورزشي را انجام داد.
آثاري از فرهنگ و ادياني که از بين رفته اند هم در اين کشور وجود دارد. آناتولي داراي آثار باستاني و ميراث فرهنگي غني از اديان مختلف مي باشد. به عنوان مسيحيت با توجه به مسيحيت، زائراني که مسير هفنت کليساي مقدس Ephesus, Izmir, Bergama, Salihli, Alasehir, Denizli و Akhisar را طي کنند ماموريت مذهبي خود را انجام داده اند. شاخه هاي هنري بسياري در سرزمين آناتولي شکل گرفته اند و به جهان معرفي شده اند و تا به امروز هم مورد استفاده بوده اند.
يکي از گنجينه هاي با ارزش ترکيه غذاهاي ترکي است. تنوع غذايي که دراين کشور وجود دارد ترکيبي از طعم هاي مختلف با فرهنگ هاي مختلف آشپزي و تمدن تکامل يافته است. غذاهاي مختلف گوشتي تا غذاهاي سرد که با روغن زيتون و ادويه جات مختلف تهيه شده اند و با ترشي جات سرو مي شوند براي گردشگران کشورهاي مختلف سرو مي شوند.
در نقاط مختلف ترکيه مي توانيد شاهد رقص هاي و آهنگ هاي مختلف محلي بر اساس فرهنگ هاي مختلف باشيد. ترکيه موقعيت جغرافيايي خاصي دارد و در نقطه اتصال سه قاره واقع شده است. اين کشور داراي سيستم حمل و نقل سريع و پيشرفته است و داراي بيش از ??? پرواز مستقيم به نقاط مختلف جهان مي باشد. مي توان از طريق بزرگراه هاي ديگر موجود در آسيا و اروپا وارد اين کشور شد.
کشتي هاي مسافربري هم به نقاط مختلف ترکيه مي روند. مسافران اين کشتي هاي کروز مسافري مي توانند از بنادر و مراکز شهرهاي استانبول، ازمير و کوش آداسي ديدن کنند. کشتي هايي که بين قبرس شمالي و مرسين و بين بودروم و مارماريس و جزاير يونان حرکت مي کنند، گزينه هاي ديگري براي وارد شدن به سرزمين ترکيه و تور ترکيه هستند. ترکيه کشوري ميهمان نواز است و در تمام طول سال از گردشگران استقبال مي کند. سفر به اين کشور با زيبايي هاي طبيعي بسيار يک سفر فراموش نشدني خواهد بود.