پاتایا، سرزمین هیجان تایلند

پِتايا يا پاتايا (در تاي: ?????، در انگليسي: Pattaya) شهر ساحلي کوچکي است در کشور تايلند که در ساحل شرقي خليج تايلند قرار دارد.شهر پاتايا در فاصله ??? کيلومتري و در جنوب شرقي شهر بانکوک قرار دارد و با هر وسيله حمل و نقلي همچون کشتي، هواپيما، اتوبوس، قطار و ماشين مي توان به اين شهر سفر کرد. شهر پاتايا با بازديد بيش از ??? ميليون توريست خارجي در سال، يکي از مهم‌ترين مناطق توريستي کشور تايلند به حساب مي‌آيد.خيابان واکينگ استريت از جمله جاذبه‌هاي گردشگري و تفريحات شبانه در پاتايا است.جزيره مرجاني پاي از ديگر مراکز تفريحي پاتايا است.پاتايا مکان هاي گردشگري متنوع و متعدد دارد و علاوه بر سواحل شني بسيار تميز و زيبا، رستوران هاي عالي، مراکز خريد، کلوب هاي شبانه و تفريحاتي همچون شنا، جت اسکي، موج سواري، اسکي روي آب، قايق سواري و غواصي نيز دارد.شهر ساحلي پاتايا بعد از بانکوک، شناخته شده ترين و پر طرفدارترين مکان براي گردشگران تايلند است. تور تايلند

آب و هوا
آب و هواي پاتايا گرمسيري و ترکيبي از هواي خشک و باراني است. اين شهر در همه ماه هاي سال شاهد تغييرات آب و هوايي است. مثلا از گرماي داغ به گرماي قابل تحمل تبديل مي شود يا شرجي، خشک و گاهي باراني است. البته بايد بدانيد هواي گرم در همه فصل هاي سال در پاتايا موج مي زند.مانند تمام شهرهاي ساحلي، رطوبت هوا در پاتايا بالاست و تابستان‌ها باران زياد و طولاني مي‌بارد. اما بهترين وقت سفر و لذت‌بردن از آب و هوا، از نوامبر تا فوريه است که هوايي گرم و خشک دارد.

دليل شهرت پاتايا
در طي سال هايي که ويتنام درگير جنگ بود، تعدادي از سربازان آمريکايي براي استراحت و دوري از فضاي جنگ، به پاتايا و سواحل پاتايا مي رفتند. از آنجا که اين شهر بسيار آرام و زيبا بوده است آنها اين شهر را به بقيه نيز معرفي کردند و خيلي زود پاتايا به عنوان يکي از شهرهاي زيباي دنيا معرفي شد و گردشگران فراواني را به سمت خود جذب کرد.