فرهنگ و آداب ورسوم تایلند

تور تايلند- هر خارجي به محض ورود به تايلند چيزي که هميشه مي بيند اين مرهم قرن ما يعني لبخند است .خنده و يا لبخند بدون مقدمه شايد در کشورهاي ديگر با تعجب و يا فکر غلطي براي مخاطب باشد ولي در تايلند خنده ولبخند بخشي از طبيعت انسان هاي اين ديار را تشکيل داداه است.لبخند تايلندي ها معاني مختلفي دارد.تايلندي ها اگر خوشحال باشند مي خندند.
براي عذرخواهي نيز از لبخند استفاده مي کنند. براي تشکر نيز لبخند مي زنند. در صورت خجالت زدگي خنده ي مخصوص خود را دارند که نشانگر شرمندگي است.خنده ي ديگري که بعضا تايلندي ها در مواقعي که مشکل دارند و يا عصباني هستند مي کنند که اين عمل باعث مي گردد که بعدا پشيمان نباشند و يا احتمالا حرف بدي را به کسي نگفته باشند.

تايلندي ها بسيار ميهمان نواز هستند اما در عين حال فاصله طبقاتي براي آنها مهم است. آنها انسان هايي صبور و اهل مدارا بوده و از رفتارهاي تند و توهين آميز دوري مي کنند. هنگام بازديد از معابد يا کاخ پادشاهي ،گردشگران بايد لباس مناسب و نسبتا پوشيده اي به تن داشته و بدون کفش وارد اين آثار باستاني شوند.
فرهنگ تايلندي ريشه در فرهنگ هند دارد و دوران طلايي آن به زمان پادشاهي آيوتايا باز مي گردد که آثار تاريخي بي نظير و هم چنين رقص و نمايش تايلندي بر جاي گذاشته است .
تايلندي ها همگي علاوه بر نام اصلي خود، داراي نام غيررسمي و معمولا کوتاهي نيز هستند که با آن يکديگر را صدا مي زنند. تايلند کشور بودايي است که در آن تصاوير بودا مقدس شمرده مي شوند . مجازات توهين به مقدسات زندان است حتي اگر توريست خارجي مرتکب اين عمل شود .
دست زدن به سر افراد يا اشاره با پا به چيزي، در اين کشور بسيار بد شمرده مي شود زيرا تايلندي ها سر را مقدس ترين و پا را پست ترين بخش بدن مي دانند. کتاب ها از جمله اشياي پر ارزش براي آنها به شمار مي روند بنابراين نبايد آنها را روي ميز سر داده يا روي زمين قرار داد .
در کشور تايلند، رنگ هاي مختلف نشانگر روزهاي هفته هستند. زرد رنگ روز دوشنبه است و ازجايي که پادشاه کنوني در اين روز متولد شده است، رنگ زرد نيز رنگ سلطنتي است و وجود پرچم هايي به اين رنگ در سراسر کشور، نشانگر حمايت گسترده تايلندي ها از پادشاهي است.
مردم تايلند رابطه اي نزديک با فيل ها دارند و اين حيوانات جايگاه بالايي نزد اين مردم دارند. اهميت فيل ها در نمادين بودن آنها براي پادشاهي، مذهب و ملت است زيرا در تاريخ و افسانه هاي مردم تايلند، اين حيوانات همواره نقشي برجسته داشته اند .

 

محبوبيت پادشاه نزد مردم تايلند
پادشاه تايلندتايلند کشوري پادشاهي است و پادشاه در نزد مردم از بالاترين جايگاه برخوردار است از شما بعنوان مهمان انتظار ميرود که به پادشاه احترام بگذاريد بعنوان مثال قبل از شروع فيلم در سينما ? مانند بقيه مردم اداي احترام کنيد. سکه ها و اسکناسهاي تايلند منقش به تصاوير پادشاه را نبايد لگد مال و کثيف کرد. گذاشتن کف پايتان روي سکه اي که روي زمين افتاده بي احترامي بزرگيست
بي احترامي کلامي به پادشاه در مکانهاي عمومي ? شرکتها و نزد مردم? در تايلند قابل تحمل نبوده و جرم تلقي ميشود. مجسمه هاي پادشاه در بسياري از خيابانهاي تايلند نصب شده و ديدن مردمي که هنگام عبور از مقابل اين مجسمه ها بعد از مکثي کوتاه? اداي احترام ميکنند امري عادي است.