پاتایا تایلند چه چیزهایی برای گردشگران دارد؟

حالا که هوا گرم شده است و هواي آب تني به سر آدم مي زند، بد نيست يکي از زيباترين سواحل دنيا را به شما معرفي کنيم که سالانه گردشگران بيشماري را به سمت خود مي کشاند. پاتايا يکي از مهم ترين شهرهاي تايلند و يکي از مشهورترين جاذبه هاي جهاني است. اين شهر در ايالت کانبوري در سواحل شرقي خليج تايلند قرار دارد.

اطلاعات گردشگري

پاتايا در فاصله 165 کيلومتري بانکوک قرار دارد و با هر وسيله حمل و نقلي همچون کشتي، هواپيما، اتوبوس، قطار و ماشين مي توان به اين شهر سفر کرد. پاتايا مکان هاي گردشگري متنوع و متعدد دارد و علاوه بر سواحل شني بسيار تميز و زيبا، رستوران هاي عالي، مراکز خريد، کلوب هاي شبانه و تفريحاتي همچون شنا، جت اسکي، موج سواري، اسکي روي آب، قايق سواري و غواصي نيز دارد.

آب و هوا
آب و هواي پاتايا گرمسيري و ترکيبي از هواي خشک و باراني است. اين شهر در همه ماه هاي سال شاهد تغييرات آب و هوايي است. مثلا از گرماي داغ به گرماي قابل تحمل تبديل مي شود يا شرجي، خشک و گاهي باراني است. البته بايد بدانيد هواي گرم در همه فصل هاي سال در پاتايا موج مي زند.

جمعيت
جمعيت کلي پاتايا حدود يک ميليون و 500 هزار نفر و مساحت کلي آن نيز حدود 22.2 کيلومتر مربع است.

پاتايا؛ يکي از زيباترين سواحل دنيا (Pattaya)

دليل شهرت پاتايا
در طي سال هايي که ويتنام درگير جنگ بود، تعدادي از سربازان آمريکايي براي استراحت و دوري از فضاي جنگ، به پاتايا و سواحل پاتايا مي رفتند. از آنجا که اين شهر بسيار آرام و زيبا بوده است آنها اين شهر را به بقيه نيز معرفي کردند و خيلي زود پاتايا به عنوان يکي از شهرهاي زيباي دنيا معرفي شد و گردشگران فراواني را به سمت خود جذب کرد. تور تايلند

پيشينه پاتايا
پاتايا در فاصله 165 کيلومتري بانکوک قرار دارد. اين شهر يکي از شهرهاي مهم تايلند است. آب و هواي گرم و مرطوب دارد. اين شهر مناظر طبيعي فوق العاده زيبا و مردمان بسيار مهمان نوازي دارد. از جاذبه هاي توريستي پاتايا مي توان به پارک سنگ هاي چند ميليون ساله، مزرعه کروکوديل ها، جزيره مرجاني، ميني سيام، باغ استوايي نانگ نوچ، باغ وحش ببرها، کوه بودا و ... اشاره کرد