سایر شهر های مهم ترکیه

بدروم تور ترکيه
بودروم تور ترکيه را سرزمين آبي هاي ابدي مي دانند و گفته است كه به جاي آنكه در مكاني غرق در نور بخوابيد، در اينجا غرق در نور زندگي كنيد. در طول تاريخ، بودروم هميشه صحنه مبارزه براي حاكميت بر اين ديار بوده است. اين شهر بروي يك شبه جزيره بوجود آمده از ادغام بنا در شرق و غرب با قلعه بلند ، خانه هاي سفيد رنگ رديف شده در كناره هاي دو بندر ، گنبدها و كوچه هاي تنگ منتهي به دريا با كشتي هاي تفريحي كه شهرت جهاني يافته اند و نيز با كارخانه هاي كشتي سازي خود يك سرزمين در تور ترکيه مشهور شده است.

ازمير تور ترکيه
کرانه هاي درياي اژه در تور ترکيه از جمله زيباترين چشم اندازهاي اين کشور مي باشند. خط ساحلي باشکوهي که آب شفاف درياي اژه به آن برخورد مي کند، مملو است از کرانه هاي قديمي که توسط باغهاي زيتون، پرتگاههاي سنگي و جنگلهاي کاج احاطه شده اند.اگر شما اسکله هاي ماهيگيري زيبا، روستاهاي تفريحي پرطرفدار و يا بقاياي تمدنهاي باستاني را که گواهي بر ???? سال تاريخ، فرهنگ و اسطوره مي باشند ترجيح دهيد، اين منطقه تعطيلاتي براي همه، از دوستداران طبيعت و خورشيد گرفته تا عکاسان، مشتاقان ورزش، قايقرانان و باستانشنان.
کوشي آداسي تور ترکيه
کوش آداسي يا جزيره پرنده در 71 کيلومتري شهر ستان مرکزي استان آيدين و در نوار ساحلي منطقه اژه واقع گرديده است. اين شهرستان که از شمال با سلجوق و پاموجاک و از جنوب با شبه جزيره ديلک همسايه است در کانون مراکز مهم گردشگري از جمله ازمير ،افس ،مريم آنا، مليت ،ديديم پاموک ، کاله ، مارماريس و بودروم قرار دارد. بندر گوش آداسي به علت نزديکي با جزيره يوناني ساموس براي گردشگران که به تور ترکيه مسافرت مي کنند از جذابيت خاصي برخوردار است.در گوش آداسي 2 اسکله مخصوص کشتي هاي توريستي و يک بندر قايق هاي تفريحي وجود دارد.