سیستم حمل ونقل شهری و برون شهری

تور تايلند - تايلند داراي ناوگان حمل ونقل مجهزي است. ?- ناوگان هوائي براي پروازهاي بين المللي ?- پروازهاي داخلي تايلند. قيمت بليطهاي پرواز هاي داخلي که از بانکوک به شهرهاي بزرگ ديگر تايلند انجام ميشود نسبت به ساير کشورها ارزان است. مثلا قيمت بليط هواپيما از بانکوک به پوکت تنها ? برابر قيمت بليط اتوبوس است. راه آهن که از بانکوک به شمال? بانکوک به شرق? بانکوک به جنوب و به کشور مالزي اتوبوسهاي بين شهري تايلند از بانکوک به تمام نقاط کشور در طول شبانه روز فعاليت ميکنند و به ? درجه تقسيم بندي شده است. ?- عادي ?- سريع السير?- وي آي پي يا مخصوص. حمل و نقل شهري: شهر بانکوک.
?- تاکسي: در طول ?? ساعت شبانه روز صدها هزار دستگاه تاکس در شهر بانکوک مشغول جابجائي مسافران هستند? همه تاکسي هاي بانکوک تويوتا و مدلهاي جديد هستند که رنگهاي مختلفي دارند اما بيشتر آنها با گلگير هاي سبز سير و بدنه زرد رنگ هستند. همه تاکسي ها در بانکوک داراي تابلوئي با عنوان تاکسي متر بر روي سقف تاکسي هستند. تاکسيها در بانکوک از تاکسي متر استفاده ميکنند و ورودي مسافر ?? بت تايلند تا ? کيلومتر است? و براي هر کيلومتر اضافه ? بت محاسبه ميشود. در ساعات پر رفت و آمد و محلهاي پر ترافيک استفاده از تاکسي به صرفه نيست. چون براي هر دقيقه ايستادن پشت ترافيک نيز ? بت منظور خواهد شد. و بطور متوسط براي يک سفر متوسط با تاکسي بين ??? تا ??? بت بايد پرداخت. براي مسافران خارجي که از فرودگاه بانکوک به داخل شهر مي آيند علاوه بر کرايه عادي تاکسي يعني ?? بت ورودي و .... مبلغ ?? بت عوارض و حدود ?? بت عوارض اتوبان که بصورت پل هوائي است دريافت ميشود.
?- اتوبوس: در شهر بانکوک تعداد بسيار زيادي اتوبوس بصورت شبانه روز به جابجائي مسافران مشغول هستند. و در هر ساعت ار شبانه روز و در هرجاي شهر که باشيد ميتوانيد از اين اتوبوسها استفاده کنيد? البته يادگرفتن مسير ها کمي مشکل است اما اگر نقشه شهر بانکوک را همراه داشته باشيد( نقشه را در فرودگاه بصورت رايگان ميتوان تهيه کرد) شماره خطوط اتوبوس را ميتوانيد به راحتي بر روي نقشه پيدا کنيد. بطور کلي ? نوع اتوبوس در شهر بانکوک وجود دارد.+
?ـ اتوبوسهاي کولر دار که قيمت بليط آنها نسبت به مسافت تعيين ميشود و از ?? بت تا?? بت است. مسير ها بسيار طولاني است و اتوبوسها معمولا از شرق به غرب يا شمال به جنوب شهر و بلعکس .
?- اتوبوسهاي عادي که در همان مسير ها حرکت ميکنند و تفاوتشان با نوع اول در اين است که بدون کولر هستند و قيمت بليط آنها براي يک مسير کامل ?/? و ? بت است. اما براي استفاده از اتوبوس در بانکوک دو نکته بسيار مهم وجود دارد.