راهنمای سفر به فرانسه

کشور فرانسه در اروپاي غربي قرار دارد. پايتخت ان شهر پاريس است و زبان رسمي مردم آن فرانسوي مي باشد. بزرگترين کشور اروپاي غربي است و پس از اوکراين بزرگترين کشور قاره اروپاست. زبان مردم فرانسه ، فرانسوي و واحد پولي آن يورو است. شهرهاي مهم فرانسه عبارتند از : پاريس ، مارسي ، ليون و کن.
اطلاعات مورد نياز براي سفر به فرانسه عبارتند از :
بهترين زمان براي مسافرت به کشور فرانسه چه زماني است ؟
ماه هاي آوريل تا ژوئن و ماه هاي سپتامبر تا نوامبر بهترين زمان براي سفر به فرانسه است. اين ماه ها نه تنها از نظر آب و هوا بلکه از ساير جهات نيز براي سفر مناسب است. بدترين ماه ها جولاي و آگوست است زيرا گردشگران در اين ماه ها هجوم مي آورند. ماه هاي نوامبر تا ژانويه هوا سرد است و بنابراين توريست کمتري به فرانسه سفر مي کند و هتل ها ارزان تر است و فرصت مناسبي براي سفر ارزان تر به تور فرانسه است. تور هاي لحظه آخري

آب و هواي کشور فرانسه چگونه است ؟

آب و هواي اين کشور شهر به شهر متفاوت است . پاريس هيچ گاه خيلي سرد نمي شود و برف به ندرت مي بارد.بارش باران نيز در پاريس به صورت نم نم و همراه با مه است و معمولا بيشتر از يک روز به طول مي انجامد. خشک ترين ماه سال ، ماه مه است و خشک ترين بخش کشور فرانسه سواحل مديترانه در جنوب آن است. بارندگي در فصل هاي بهار و پاييز بسيار سنگين است و گاهي در شهر کن بسيار بيشتر از شهر پاريس است.
در فرانسه چه قوانيني در ارتباط با سيگار کشيدن وجود دارد ؟
از سال ???? دولت فرانسه سيگار کشيدن را در تمامي اماکن عمومي نظير رستوران ها ف کافي شاپ ها و… ممنوع اعلام کرده است و سيگار کشيدن تنها در خيابان و داخل منازل شخصي آزاد است.

ساعات کار اداري در فرانسه چگونه است ؟
ساعات کار اداري در فرانسه نسبت به ديگر کشورها متفاوت است و نظم خاصي ندارد و ساعت کاري مشاغل مختلف بستگي به نظر صاحب کار يا مالک شرکت مربوطه دارد. بانک ها از دوشنبه تا جمعه از ?:?? تا ?:?? بعدازظهر کار مي کنند. بيشتر آنها به خصوص در شهرهاي کوچک در زمان نهار تعطيلند که زمان نهار همه ي بانک ها يکسان نيست. بسياري از آنها به خصوص در شهرهاي کوچک در زمان نهار تعطيلند که ساعت آن نيز يکسان نيست. بيشتر موزه ها يک روز در هفته تعطيلند ( اغلب سه شنبه ها ) و عموما در تعطيلات ملي نيز تعطيل هستند. به طور معمول از ?:?? تا ? بعدازظهر کار مي کنند. اغلب ادارات دولتي از دوشنبه تا جمعه، ? صبح تا ? بعدازظهر، باز هستند.فروشگاه هاي پاريس و ساير شهرهاي بزرگ از ? تا ?? صبح آغاز به کار کرده و بين ساعت هاي ? تا ? هم خاتمه کار آنهاست. ساعات کاري برخي از مغازه ها ، اسنک فروشي ها و کافي شاپ و دکه ها از ? صبح تا ? يا ? شب ميباشد. البته تمام اين موارد در جنوب و شمال فرانسه صادق است و ممکن است در قسمت مرکزي از هيچ نظمي پيروي نکنند.
خدمات پزشکي در فرانسه چگونه است ؟
با مراجعه به بخش پذيرش هتل ها مي توانيد از خدمات پزشکي بهره مند شويد. اغلب پرسنل براي موارد اورژانس آموزش ديده اند و تمام اقدامات مورد نياز را انجام مي دهند. در مکان هاي خارج از هتل مي توانيد با ?? تماس بگيريد. در هنگام نياز به دارو در روزهاي تعطيل ، در هتل به پذيرش ان مراجعه کرده و در خارج از آن به نزديک ترين اداره ي پليس مراجعه فرماييد. طبق قوانين فرانسه در هر محل فقط يک داروخانه ي شبانه روزي اجازه فعاليت دارد. يکي از مهمترين داروخانه هاي شبانه روزي پاريس Pharmacy Les Champs ”Derhy” با تلفن ??-??- ??-?? -?? مي باشد.


gardesh.info