دیدنی های شهر پرتکاپوی آنکارا را از دست ندهید

زندگي شهري در آنکارا
در تورهاي آنکارا بهترين راه براي شناخت شهر، گشتن در ميان خيابان هايش است و براي ديدن يک قسمت واقعي از شهر سري به Kizilay بزنيد تا ترکيب گذشته و امروز را در کنار هم ببينيد . بوتيک هاي شيک و لباس هاي گرانشان در کنار فروشندگان خياباني که لباس هاي کپي شده ارزاني به شما مي فروشند . فروشگاه هاي زنجيره اي و رستوران هاي که به طرز غيرعادي با هم در رقابتند ، مغازه هاي مستقل و غذاخوري هاي معمولي همه و همه در کنار هم قرار دارند .
Tunali Hilmi Caddesi اصلي ترين خيابان منطقه Kavaklidere مرکز رستوران ها ، کافه ها و قسمت مدرن شهر محسوب مي شود . پاساژهاي فراوانش داراي مغازه هاي جذابي اند که مي توانند شما را وادار به خريدن يک سوغاتي ارزشمند کنند . خرده فروشان در اين منطقه معمولا حضور ندارند و پيدا کردن آنها خالي از لطف نيست . تور ترکيه
قلعه آنکارا
خرابه هاي يک قلعه قديمي در بلندترين نقطه شهر آنکارا قرار گرفته است . صعود به اين تپه سربالايي شديد و مسير ناهمواري دارد ولي شما فرصت اين را داريد که در بين راه در پارکي مجهز استراحت کنيد و براي ادامه مسير نفسي تازه کنيد . به محض اينکه به قلعه برسيد منظره اي ??? درجه از شهر آنکارا را در پايين خود مي بينيد . تاريخ دقيق ساخت اين قلعه نامعلوم است ولي چيزي که مشخص است اين است که در طول عمر خود در دست چندين امپراطوري مختلف بوده که شروع آنها با رومي ها و آخرين آنها عثماني ها بوده اند . مطمئن شويد که خيابان هاي باريک شهر قديمي را کشف کنيد ، جايي که مردم را در حال فروش گنجينه هاي دست ساز خود شامل آثار هنري ، جواهرات و فرش پيدا مي کنيد .
درياچه ايمير در پايتخت ترکيه
اين درياچه با داشتن ?? هکتار اراضي جنگلي و درياچه ، براي آنکارا محلي به منظور آشتي با طبيعت و يا يک پيک نيک مفرح محسوب مي شود . مکاني فوق العاده براي قدم زدن يا حتي دويدن که با توجه به تابلوهاي راهنما شايد بخواهيد مسير ? مايلي دور درياچه را امتحان کنيد .
بازارهاي ترکي
بازار جايي ست که محلي ها مايحتاج خود مثل ميوه ، سبزيجات ، حبوبات يا پنير و همه ضروريات منزل را تهيه مي کنند . همچنين مکاني مناسب براي خريدن خرده ريزهاي مختلف است . بازارهاي ترکي هميشه پر از جنب و جوش ، سر و صدا ، رنگ و رايحه هاي جذاب است .
تفريحات شبانه
رستوران Trilye با ارائه غذاهاي دريايي سالم و خوشمزه تمام حس چشايي شما را تحريک مي کند و اجازه مي دهد تا تمام خواص ويتامين E موجود در اين غذاها به سمت بدن شما حرکت کند . اين رستوران در يک باغ و ويلاي جذاب قديمي واقع شده است و به شما يک محيط خاص براي لذت بردن از ماهي هايي که از ? درياي مختلف ترکيه گرفته شده اند ، ارائه مي دهد .
براي غذاهاي محلي و اروپايي سري به Göksu Lokantasiبزنيد که به خاطر محيط و برخورد دوستانه کارکناننش، مکان محبوبي براي مردم محلي و گردشگران است .
پايتخت ترکيه مملو از رستوران ها و کافه هايي است که بعد از ظهر ها دانش آموزان ، محليان و بازديدکنندگان زيادي را به خود جذب مي کند .
منبع: الي گشت