دانستنی هایی از تایلند

کشور تايلند
کشور تايلند با نام رسمي سيام. که در واقع بين سال هاي ???? تا ???? نيز سيام گفته مي شد تا آن‌ که با اعلام رسمي دولت نام آن به تايلند تغيير پيدا کرد. واژه ي تاي در زبان تايلندي به اضافه بر نام قوم تاي، که بيشتر مردم کشور را تشکيل مي دهد، به معني «آزادي» نيز مي باشد. پرچم کشور تايلند از سه رنگ آبي و سفيد و قرمز مي باشد که رنگ قرمز نماد ملت ، رنگ سفيد نشان مذهب و رنگ آبي نماد حکومت سلطنتي مي باشد. تور تايلند

اقتصاد و سرمايه گذاري در تايلند
بيشتر کشورهاي صنعتي جهان در حال سرمايه گذاري هاي کلان در تايلند مي باشند. بيشتر کارشناسان اقتصادي اين اعتقاد را دارند که تايلند تا ده سال آينده رشد اقتصادي فوق العاده شديدي خواهد داشت.و کشوري صنعتي مي شود. صنايع بزرگي مثل صنعت خودروسازي و ماشين آلات.صنعت الکترونيک و کامپيوتر و سايبري و.... در حال تکميل پروژه هاي جديدي در تايلند هستند.

زبان تايي
تايي يا همان زبان تايلندي يکي از رايج ترين زبان ها در شرق مي باشد و بيشتر مردم تايلند به اين زبان سخن مي گويند ،هرچند گويش هاي قومي و منطقه اي بسيار زيادي نيز در نقاط مختلف اين کشور هستند. تايلندي زبان رسمي اين کشور مي باشد و الفباي ويژه خود را دارد. زبان نوشتاري و گفتاري اين کشور کاملا براي کساني است که به اين کشور سفر مي نمايند، غير قابل فهم مي باشد.