باغ وحش دبی

جاذبه هاي گردشگري امارات- باغ وحش دبي براي اولين بار در سال 1967 بوسيله يکي از حکام ساکن دبي بنام شيخ راشد بن مکتوم در زميني 2 هکناري که در آن زمان نقطه پاياني شهر محسوب مي گرديد ساخته شد که هم اکنون نيز به عنوان قديمي ترين باغ وحش در ميان باغ وحشهاي کشورهاي عربي مي باشد.

اين باغ وحش در سال 1971 تحت نظر شهرداري دبي قرار گرفت و از آن زمان تا کنون 2 مرتبه تغييرات ساختاري در آن لحاظ گرديده است.در اولين مرحله از ساخت اين باغ وحش حيواناتي که در آن موجود بود محدود به چند نوع از نژادهاي مختلف گربه ها ي بزرگ ميمون سوسمار برخي از خزندگان و پرندگان و ساير حيوانات اهلي و وحشي مخصوص منطقه بود اما در فاز دوم بازسازي که از سال 1986 شروع گرديد و تا سال 1989 به پايان رسيد تغييراتي در قفس حيوانات محل نگهداري و زندگي آنها و افزايش نوع حيوانات آن از نقاط مختلف جهان گرديد که امروزه تعداد بسيار زيادي از انواع حيوانات مختلف در اين محل نگهداري مي شوند همچنين اکواريوم بزرگي براي نگهداري گونه هاي مختلف دريايي تعبيه گرديده است که بئاسطه آن گونه هاي گوناگوني از آبزيان در آن نگهداري ميشوند.

در اين باغ وحش هم اکنون 230 گونه جانوري و 248 نمونه پستاندار مانند روباه شير پلنگ شامپانزه ميمون گوزن خرسهاي متعدد زرافه و بعضي از گونه هاي در معرض خطر در حال نگهداري مي باشد.

 

 

تور صحرا Safari

اين تور يکي از معروفترين تورهاي دبي مي باشد. هدف اصلي در ارائه اين تور، نشان دادن چهره واقعي کوير و زندگي باديه نشينان به بازديدکنندگان مي باشد. مدت زمان اين تور مي تواند بين چند ساعت تا چند روز متفاوت باشد. در رايج ترين تور شما حدود ساعت 3 يا چهار بعد از ظهر به طرف صحرا حرکت کرده و در اولين قسمت با ماشين هاي چهار محور (4WD) به گردش در ميان تپه هاي شني کوير مي پردازيد. سپس به يک کمپ مي رسيد که بصورت سنتي ساخته شده است.

صرف شام و نوشيدني، استفاده از بوفه کامل، موزيک و رقص عربي در زير آسمان زيبا کوير و منقش کردن دست خانمها به طرح هاي سنتي به وسيله حنا از برنامه هاي اين قسمت مي باشد. اين تور با بازگشت به شهر در حدود ساعت 10 شب پايان مي يابد. در تورهاي يک روزه و يا چند روزه، برنامه هايي از قبيل ديدار از وادي ها و روستاها، مزارع پرورش شتر در کوير، ديدار از کوههاي حجر، ديدار از منطقه زيبا و خوش آب و هواي حتا، شنا در استخرها و چشمه هاي اين منطقه، توقف در هتل حتا، صرف غذا در اين هتل و استفاده از امکانات ورزشي آن، ديدار از قديمي ترين مسجد امارات و حضور در جمعه بازار در نظر گرفته شده است.