آب و هوای پاتایا و بهترین زمان سفر

تور پاتايا شايد مورد علاقه خيليها مخصوصا قشر جوان باشد، اما سوال اين است که بهترين زمان سفر به پاتايا چه موقع است؟ وضعيت آب و هواي پاتايا در فصل هاي مختلف سال چگونه است؟ شايد اگر زمان مناسبي را انتخاب نکنيد ممکن کل زمان اقامتتان در پاتايا هوا باراني و طوفاني باشد و فرصتي براي ديدن ساحل هاي بي نظير پاتايا را نداشته باشيد. اينجا مطالب مفيدي در مورد آب و هواي پاتايا و بهترين زمان سفر به پاتابا جمع آوري شده است:

پاتايا به دليل نزديک بودن خط استوا داراي سه فصل است. فصل خنک، فصل گرم و فصل باراني. فصل خنک از نوامبر تا فوريه ادامه مي يابد. از آنجايي که در اين بازه زماني هوا معتدل و فاقد بارندگي است بهترين زمان براي سفر به پاتايا در همين فصل آب و هوايي است و به همين دليل اوج شلوغي پاتايا نيز محسوب مي شود. تور تايلند
در اواسط مارس دماي هوا افزايش مي يابد و فصل گرم آغاز مي شود. در اين زمان از سال ميانگين دماي هوا ?? درجه سانتي گراد است اما رطوبت بالا باعث مي شود تا دما قدري بالاتر به نظر برسد و براي افرادي که به آب و هواي شرجي عادت ندارند تا حدودي ناخوشايند باشد. هر چه به اواخر آوريل و اوايل ماه مي نزديک تر مي شويم بارش هاي پراکنده، اندکي شرايط آب و هوايي را قابل تحمل تر مي کنند.
حدفاصل ماه هاي ژون تا اکتبر فصل پر بارش سال در پاتايا است. در اين فصل از سال دما اندکي نسبت به فصل گرم نيز افزايش مي يابد و روزهاي باراني بيشتري مشاهده مي شود. سپتامبر و اکتبر پر بارش ترين ماه هاي سال در پاتايا هستند. در فصل بارندگي پاتايا تا زمان فرارسيدن دوره ي طوفان ها و سيلاب هاي محلي، همه چيز نرمال خواهد بود.