آب و هوا و غذای تایلند

تور تايلند - با وجود اينکه هر زماني براي سفر به تايلند خوشايند است، اما بهترين فصل از نظر کم بودن گرما و باران، بين ماه هاي نوامبر تا فوريه و در فصل سرماست. دماي هوا در اين فصل کمتر از 20 درجه بوده و هوا کمترين رطوبت را دارد. پس از آن فصل گرما آغاز مي شود که آوريل گرمترين ماه آن است و جشن آب نيز به همين دليل در نيمه اين ماه برگزار مي شود.
کشور تايلند داراي آب و هواي گرمسيري و سه فصل مشخص است:
گرم، از فوريه تا مي، ميانگين دماي 34 درجه سانتيگراد
باراني، از ژوئن تا اکتبر ميانگين دماي 29 درجه سانتيگراد
سرد، از نوامبر تا فوريه، ميانگين دما زير 20 درجه سانتيگراد

غذا
غذاهاي تايلند به دليل قرار گرفتن اين کشور در ميان چين و هند، آميزه اي از غذاهاي اين دو کشور است. غذا در تايلند وعده مشخصي ندارد و معمولا بخارپز شده يا تفت داده مي شود. برخي از موادي که در آشپزي تايلندي بسيار رايج هستند عبارتند از:سير، فلفل قرمز، برگ ليمو، شير نارگيل، تمرهندي، زنجبيل، فلفل سياه، ريحان، زردچوبه، زيره سبز، آب ليمو و سس ماهي.غذاي اصلي تايلند، برنج به ويژه برنج سفيد است که تقريبا در همه وعده هاي غذايي استفاده مي شود و ساير غذاها نيز اکثرا با آن صرف مي شوند. پس از آن، رشته، کاري، و نيز ماهي و ميگو در غذاهاي اين کشور به وفور يافت مي شوند که دليل آن نيز وجود خليج تايلند و هم چنين رودخانه هاي بسيار در اين کشور است که وابستگي غذاهاي تايلندي را به موجودات و گياهان دريايي نشان مي دهد.در تايلند غذا يکباره و باهم سرو مي شود. غذاي مناسب تايلندي شامل سوپ، خوارک کاري با ادويه يا سالادي ادويه دار، سس همراه با ماهي و سبزيجات مي باشد.اگر سوپ ادويه دار باشد، غذايي بدون ادويه را جايگزين کاري مي کنند زيرا بايد هارموني طعم و ترکيب در هر غذا و هم چنين ميان تمام غذاها با هم وجود داشته باشد. در کنار اين غذاها معمولا سالادي تند و چندين سس مختلف براي انواع اين غذاها و نيز دسري شيرين و يا ميوه هاي تازه وجود دارند.
بيشتر مردم تايلند ساندويچ را به عنوان وعده غذايي نمي دانند و آن را ميان وعده دانسته و صرف برنج براي غذاي آنها بسيار اهميت دارد. همچنين مردم تايلند زمان خاصي براي اينکه نشسته و غذا بخورند، قرار نمي دهند و هر زمان احساس گرسنگي کنند غذا مي خورند. به همين دليل هم استفاده از اين جمله در ميان آنها متداول است: چيزي خوردي؟!براي خارجيان وجود چندين کاسه کوچک با سس هاي مختلف در کنار غذاهاي تايلندي کمي گيج کننده است اما در واقع تايلندي ها به طعم هاي مختلف بسيار اهميت مي دهند و گاهي تعداد سس ها از غذاي اصلي بيشتر است