کشور تایلند

تور تايلند- اين کشور در جنوب شرقي آسيا قرار دارد.بانکوک پايتخت آن و همچنين پرجمعيت‌ترين شهر آن است.مساحت کشور تايلند ?????? کيلومتر مربع مي‌باشد که ?? آن را آب تشکيل داده‌است.
نام رسمي اين کشور تا سال ????«سيام» بود . از ???? تا ???? نيز سيام خوانده مي‌شد تا آن‌که با اعلام رسمي دولت نام آن به تايلند تغيير يافت. واژه «تاي» در زبان تايلندي علاوه بر نام قوم تاي، که اکثريت مردم کشور را تشکيل مي‌دهند، به معني «آزادي» نيز هست.پرچم کشور تايلند از سه رنگ سفيد و قرمز و آبي تشکيل شده که رنگ قرمز نماد ملت ، رنگ سفيد نشان مذهب و رنگ آبي نماد حکومت سلطنتي است.

 

مذهب مردم تايلند

??? مردم تايلند بودايي هستند. مسلمانان، با حدود ?? جمعيت، بعد از بوداييان بزرگ‌ترين گروه مذهبي اين کشور هستند.يک درصد باقيمانده ساير اديان و مذاهب هستند.مسيحيان تايلند که اغلب کاتوليک هستند، کمتر از يک درصد جمعيت تايلند را تشکيل مي دهند و در کنار آنها پيروان آيين سيک و هندو زندگي مي کنند.


موقعيت جغرافياي تايلند
اين کشور در جنوب شرق آسيا قرار دارد .مساحت: ??????? کيلومتر مربع طول سواحل آن ???? کيلومتر است. اين کشور ?? ايالت دارد و بانکوک که پايتخت آن است.
همسايگان تايلند کشورهاي ميانمار در غرب و شمال- لائوس در شمال و شمال شرق- کامبوج در جنوب شرق و مالزي در جنوب هستند.شمال کشور تايلند کوهستاني با جنگل هاي سبز و زمستان هاي کمي سرد و داراي بلندترين قله اين کشور به نام دوي اينتانون است. مرکز آن دره هموار رودخانه چائوپرايا است که به خليج تايلند منتهي مي شود و يکي از حاصلخيز ترين مناطق رشد ميوه و برنج در جهان است. جنوب آن نيز منطقه اي کم عرض است که به شبه جزيره مالزي مي رسد و سواحل زيباي جزاير آن محل مناسبي براي استراحتگاه هاي تابستاني هستند. مهم ترين بنادر ماهيگيري نيز در اين منطقه قرار دارند.