نحوه اخذ ویزای کانادا

هر ساله بیش از 35 میلیون توریست ، با هدف تفریح و یا بازدید از اقوام و دوستان خود، به کانادا سفر می کنند.
شهروندان ایران، برای ورود به کشور کانادا نیازمند ویزا می باشند. بنابر این قبل از هر اقدامی می بایست درخواست ویزای خود را به سفارت این کشور ارائه دهند. مدت زمان رسیدگی به درخواست های ویزا، بسته به نوع ویزای درخواستی و شرایط هر شخص، متفاوت می باشد. اما معمولا این روند طولانی بوده و چند هفته به طول می انجامد.
راهنمای ویزای توریستی:

1- پر کردن پرسشنامه ی اولیه
اولین اقدامی که باید انجام دهید، پر کردن پرسشنامه ی سفارت - به زبان انگلیسی یا فرانسه- می باشد. پس از پر کردن این پرسشنامه و ارائه ی آن به سفارت، در صورتی که واجد شرایط لازم باشید، نوع ویزای مناسب برای شما تعیین خواهد شد و یک بارکد به منزله ی تایید در اختیارتان قرار خواهد گرفت. ( در این مرحله شما تنها اجازه خواهید داشت درخواست ویزای خود را به سفارت ارائه دهید و گرفتن بارکد تایید به هیچ وجه به منزله ی صدور قطعی ویزا نمی باشد.)
لازم به ذکر است که شما عزیزان می توانید نسخه ی فارسی این پرسشنامه را از همکاران ما در شرکت آنامهر پرواز دریافت کرده و پس از پاسخ دادن به سوالات مربوطه، از مشاوره لازم بهره مند شوید.
2- تهیه ی چک لیست مدارک مورد نیاز
پس از مشخص شدن نوع ویزای مناسب، چک لیستی از مدارک مورد نیاز، دارای بارکد با پیشوند QK در اختیار شما قرار میگیرد که می بایست بر طبق آن مدارک خود را جمع آوری کرده و به سفارت تحویل دهید.
3- ایجاد حساب MyCIC ( مای سی آی سی)
در این مرحله، شما با استفاده از بارکد تاییدی که دریافت کرده اید، قادر به ایجاد یک حساب کاربری خواهید بود.
از طریق این حساب کاربری می توانید تمامی اقدامات لازم جهت اخذ ویزا را انجام داده و روند رسیدگی به پرونده ی خود را پیگیری کنید.
4- پر کردن فرم مشخصات فردی
فرم مشخصات فردی ( یا همان فرم درخواست ویزا)، در حساب MyCIC شما موجود می باشد و باید به زبان انگلیسی یا فرانسه تکمیل شده و به همراه مدارک مورد نیاز برای سفارت کانادا ارسال شود. ( برای دریافت فرم فارسی و مشاوره های لازم، با همکاران ما در شرکت آنامهر پرواز تماس بگیرید.)
5- انجام انگشت نگاری
در حال حاضر، بخش ویزای کانادا در ایران فعال نیست و نزدیکترین مرکزی که شهروندان ایرانی می توانند برای انگشت نگاری به آن مراجعه کنند در کشور ترکیه، شهر آنکارا واقع می باشد.
نکته ی مهم: داشتن دعوتنامه از سوی اقوام و یا دوستانی که مقیم کانادا هستند، الزامی است.

ویزای بازدید از فرزندان
والدینی که فرزندان آنها دارای اقامت دائم کانادا می باشند، واجد شرایط دریافت ویزای چند بار ورود با اعتبار 10 سال هستند (البته از آنجایی که مدت اعتبار پاسپورتهای ایرانی کمتر از 10 سال است، این نوع ویزا برای ایرانیان، با اعتبار 5 ساله صادر میشود.) که اصطلاحا به این نوع ویزا، super visa گفته می شود.دارنده ی این نوع ویزا در هر بار ورود، اجازه ی اقامت تا سقف دو سال را دارا خواهد بود.