غرفه ایران را یکی از جذاب‌ترین‌ها از لحاظ طراحی و جذب مخاطب

شبکه خبری معروف آمریکا در گزارشی با اشاره به آغاز مجموعه نمایشگاه‌های جهانی “اکسپوی میلان”، غرفه ایران را یکی از جذاب‌ترین‌ها از لحاظ طراحی و جذب مخاطب معرفی کرد.

به گزارش ایسنا، اکسپو میلان 2015 با موضوع «تغذیه جهانی: انرژی زندگی» که امیدوار است در طول شش ماه برگزاری میزبان 20 میلیون بازدیدکننده از سراسر جهان باشد، شاهد جشنواره‌ای از طرح‌های فوق‌العاده معماری است که جذابیت دو چندانی به این رویداد بخشیده است.

در این رویداد شش ماهه، 145 کشور جهان این فرصت را دارند تا به معرفی محصولات و فرهنگ غذایی منحصر به‌ فرد خود در غرفه‌هایی بپردازند که خود مسئولیت ساخت آن را بر اساس طرح و ایده‌شان بر عهده داشته‌اند.

در زیر نگاهی می‌اندازیم به جذاب‌ترین غرفه‌های اکسپو 2015 از نگاه CNN که توانسته توجهات را به خود جلب کنند.

 

غرفه ایتالیا
1) غرفه ایتالیا به عنوان میزبان اکسپو 2015 برگرفته از طرح بیمارستان کودکان است که سمبل مراقبت از پروژه و استعدادهایی است که برای رشد به توجه نیاز دارند. این غرفه مشابه یک جنگل شهری و با استفاده از سیمان فوتوکالیستی ساخته شده که با جذب نور خورشید‌، آلودگی موجود در هوا را گرفته و تبدیل به نمک می‌کند.

2) غرفه فرانسه که غالبا از چوب چندلایه ساخته شده، نشان دهنده روش‌های گوناگون تولید و توزیع غذاست و به گونه‌ای مشابه با بازارهای سرپوشیده فرانسه و مطابق با فرهنگ غذایی این کشور طراحی شده است.

 

غرفه آلمان
3) غرفه آلمان که یادآور چشم‌اندازهای سرسبز این کشور است دو مسیر مجاز را در پیش روی بازدید کنندگان قرار می‌دهد که اولی شبیه به یک پارک عمومی و دیگری معرف منابع گوناگون تغذیه است.

4) فضای داخلی و خارجی غرفه اسپانیا با هم درآمیخته است که شامل ایوانی از درختان پرتقال است. همچنین در این غرفه به تنوع محیطی کشور اسپانیا و همچنین مزایای رژیم غذایی مدیترانه‌ای تاکید شده است.

5) غرفه اتریش جنگلی کوچک است که در هر ساعت 6.25 کیلوگرم اکسیژن تولید می‌کند. غرفه این کشور اروپایی به نقش هوا به عنوان عنصری اساسی در زندگی انسان و تولید غذا و همچنین به عنوان شاخص توازن بیولوژیکی توجه می‌کند.

 

غرفه بلژیک
6) در فضای غرفه کشور بلژیک بازدیدکنندگان با محصولات غذایی معروف این کشور یعنی شکلات و سیب‌زمینی سرخ‌کرده پذیرایی می‌شوند و در عین حال به موضوع دوام‌پذیری به عنوان مضمون اصلی تاکید می‌شود.

7) غرفه کشور چین که از معماری منحصر به فردی برخوردار است، به راه‌های سنتی تولید غدا و برجسته ساختن اهمیت کشاورزی می‌پردازد. این اولین‌بار است که چین به طور اختصاصی اقدام به ساخت غرفه خود در اکسپو کرده است.

 

غرفه آذربایجان
8) چوب‌های بسیار انعطاف پذیر طرح‌ اصلی غرفه کشور آذربایجان را شکل می‌دهند که به ایجاد تنوع در داخل غرفه کمک می‌کند که نشان دهنده جنبه‌های متنوع فرهنگی در این کشور است. فضای غرفه به منظور راهنمایی بازدیدکنندگان برای آشنایی با محصولات غذایی سالم و ارگانیک این کشور طراحی شده است.

9) اکسپو میلان 2015 فرصت فوق‌العاده‌ای برای کشور قزاقستان به عنوان نهمین کشور بزرگ دنیا فراهم کرده تا بتواند به ارائه تاریخ کشف نشده و ویژگی‌های منحصر به فرد خود بپردازد‌. همچنین بازدیدکنندگان در غرفه آذربایجان با اصلی‌ترین محصولات این کشور چون شیر‌، گوشت اسب و سیب آشنا خواهند شد.

10) غرفه ژاپن که یکی از برترین کشورهای جهان از لحاظ تغذیه سالم است، توجه قابل ملاحظه‌ای به ماهی و سبزیجات دارد. طرح اصلی غرفه نیز الهام گرفته از خانه‌های سنتی کیوتو است.

 

غرفه مجارستان
11) طرح اصلی غرفه مجارستان برگرفته از انبار غله و سیلو است که بر اساس اصول کشاورزی ارگانیک ساخته شده است. مصالح استفاده شده در این غرفه کاملا تجدیدپذیر هستند، در حالی که این غرفه عمدتا به عدم استفاده از موجودات با اصلاح نژادی تاکید دارد.

12) غرفه ویتنام از گل نیلوفر به عنوان منبع الهام طراحی استفاده کرده است. توانایی این گیاه در تصفیه آب مورد استفاده‌اش نقطه آغاز سفر با موضوع تغذیه و زندگی است، در حالیکه این غرفه نیم نگاهی نیز به موضوعات آلودگی‌، ماهیگیری بیش از حد و زباله‌ها نیز دارد.

13) طرح غرفه کشور کره‌جنوبی برگرفته از کوزه‌های سنتی این کشور شبیه به قرص ماه است و تاکید اصلی غرفه موضوع بسیار ساده‌ای است: “شما همانی هستید که آن را می‌خورید”. همچنین غذایی ارگانیک براساس مفاهیمی چون هماهنگی‌، سلامت و شفابخشی نیز در این غرفه ارائه می‌شود.