سفر به بوکت

تور تايلند - سفرکردن به پوکت کار راحتي است، يک فرودگاه بين‌المللي دارد که در شمال جزيره قرار گرفته و هر روز پروازهاي زيادي از همه‌جاي دنيا به آن انجام مي‌گيرد؛ رفتن از فرودگاه به سمت مرکز شهر با تاکسي يا اتوبوس امکان‌پذير است. تاکسي‌ها مجهز به تاکسي‌متر هستند و هزينه‌ي خيلي بالايي ندارند ولي طبعاً از اتوبوس گران‌ترند؛ اتوبوس‌ها را در سطح شهر کم‌تر مي‌بينيد و براي گشتن داخل شهر سه گزينه‌ وجود دارد: توک‌توک، تاکسي، ميني‌بوس.
توک‌توک‌هاي تايلند ديگر تبديل به يکي از جاذبه‌هايش شده‌اند: موتورسيکلت‌هايي با سه چرخ و کابين خيلي کوچک که بسته به حال و هواي راننده‌اش با رنگ و آويزهاي گل و مهره تزئين مي‌شود؛ کم پيش مي‌آيد توريستي به آن طرف‌ها برود و توک‌توک‌سواري را تجربه نکند؛ کرايه‌ي مشخصي ندارند و بيشتر به صورت توافقي بين مسافر و راننده تعيين مي‌شود. ميني‌بوس‌ها هم در سطح جزيره، ايستگاه‌هاي متعدد و کرايه‌ي ثابتي دارند و اگر وقت داشتيد، مي‌توانيد سوار يکي از اين‌ها شويد و محله‌هاي مختلف را ببينيد و از هر جا خوش‌تان آمد، پياده شويد. البته تمام رفت‌وآمدها بستگي به فصل سفر دارد؛ در بيشتر ماه‌هاي سال، هواي پوکت گرم و شرجي است و در تمام فصل‌ها هم امکان بارش باران وجود دارد، گرچه زمستان‌ها بيشتر است. با اين همه، بهترين وقت سفر، از ماه نوامبر تا ماه فوريه است که دريا گرم و آرام است.

فراموش نکنيد پوکت يک جزيره است و طبيعي است که تمام خوش‌گذراني‌ها کنار دريا اتفاق بيفتد؛ بيشتر هتل‌ها هم نزديک ساحل هستند و مرکز جزيره را جايي خلوت و دنج براي ساکنين محلي نگه داشته‌اند. در پوکت، مانند هر شهر توريستي ديگري، انتخاب‌هاي بيشماري در مورد محل اقامت مي‌توانيد داشته باشيد؛ هتل‌هاي متنوع با سرويس‌هاي مختلف و قيمت‌هاي باورنکردني؛ معمولاً هزينه‌اي که براي اقامت در پوکت مي‌پردازيد، مي‌تواند خيلي کم‌تر از هزينه‌ي همين هتل در شهري ديگر باشد. از مجموعه‌ هتل‌هاي هيلتون و هتل Le Meridien با دکوراسيون زيبا و چشم‌انداز رو به جنگل‌هاي کناره‌ي دريا تا هتل‌هاي کوچک‌تر سه ستاره، همه مهمان‌نوازهاي خوبي هستند.