غذای تایلندی

تور تايلند- غذاهاي تايلند به دليل قرار گرفتن اين کشور در ميان چين و هند، آميزه اي از غذاهاي اين دو کشور است. غذا در تايلند وعده مشخصي ندارد و معمولا بخارپز شده يا تفت داده مي شود. برخي از موادي که در آشپزي تايلندي بسيار رايج هستند عبارتند از: سير، ‌فلفل قرمز، برگ ليمو، شير نارگيل، تمر هندي، زنجبيل، فلفل سياه، ريحان، زردچوبه، زيره سبز، آب ليمو و سس ماهي.
غذاي اصلي تايلند، برنج به ويژه برنج سفيد است که تقريبا در همه وعده هاي غذايي استفاده مي شود. پس از آن رشته، کاري، و نيز ماهي و ميگو در غذاهاي اين کشور به وفور يافت مي شوند. دليل آن نيز وجود خليج تايلند و هم چنين رودخانه هاي بسيار است که وابستگي غذاهاي تايلندي را به موجودات و گياهان دريايي نشان مي دهد.
آشپزي سنتي تايلند معمولا به شکل آب پز، کباب کردن يا پختن بوده اما در طول سال ها با تاثير از چيني ها، سرخ کردن و تفت دادن هم وارد آن شده است. فلفل را هم پرتغالي هايي که در قرن هفدهم از امريکاي جنوبي به تايلند آمدند، با خود به همراه آوردند.
در تايلند غذا يکباره و با هم سرو مي شود. غذاي مناسب تايلندي شامل سوپ، خوراک کاري با ادويه يا سالادي ادويه دار، سس همراه با ماهي و سبزيجات مي شود. اما اگر سوپ ادويه دار باشد، غذايي بدون ادويه را جايگزين کاري مي کنند زيرا بايد هارموني طعم و ترکيب در هر غذا و هم چنين ميان تمام غذاها با هم وجود داشته باشد. در کنار اين غذاها معمولا سالادي تند و چندين سس مختلف براي انواع اين غذاها و نيز دسري شيرين و يا ميوه هاي تازه وجود دارند.