ساموئی بهشت امن

اين جزيره يکي از بي نظيرترين نقاط تايلند و ناحيه اي بکر و گرمسيري با سواحل شني سفيد و آب هاي درخشان خليج تايلند است. سامويي، جديدترين جزيره اي است که مقصد گردشگران تايلند شده و علاوه بر آن در جهان نيز به عنوان استراحتگاهي آرام و زيبا شناخته شده است. سامويي بعد از پوکت و جزيره چنگ سومين جزيره بزرگ تايلند با مساحت ??? کيلومتر مربع است و حدود ?? هزار نفر جمعيت دارد. اين جزيره در سال هاي اخير با صنعت گردشگري بسيار رونق گرفته و وجود فرودگاهي بين المللي، دسترسي به آن را ميسر ساخته است. سامويي در ??? کيلومتري بانکوک و در سواحل شرقي تايلند قرار دارد و مدت پرواز از بانکوک به مقصد سامويي ?? دقيقه است.نام کامل اين جزيره کو سامويي است که کو در زبان تايلندي به معناي جزيره است و نام ساموي نيز از واژه اي چيني به معناي بهشت امن گرفته شده است. يکي از زيباترين نقاط تايلند است و در سواحل شرقي اين کشور در خليج تايلند قرار دارد. بيشتر اين جزيره را جنگل فرا گرفته و از شرق به غرب آن رشته کوهي کشيده شده است.سامويي از جزاير بزرگ تايلند است. و اين جزيره از لحاظ طبيعي جذابيت هاي زيادي دارد؛ مثل سواحل ماسه اي سفيد، صخره هاي مرجاني و درختان نارگيل. اولين ساکنان سامويي، ماهيگيراني اهل شبه جزيره مالاي و نيز جنوب چين بودند و پانزده قرن پيش به اين جزيره آمدند. تا اواسط قرن بيستم ميلادي توجه چنداني به سامويي نمي شد و حتي رفت و آمد به آن بسيار سخت بود. در دهه هاي اخير اما تحولات زيادي در آن صورت گرفته و صنعت گردشگري به شدت به سامويي توجه نشان داده است. نخستين بار در سال ???? ميلادي بود که گردشگران وارد سامويي شدند و از آن پس اين جزيره مورد توجه و اقبال روز افزون گردشگران از سراسر دنيا قرار گرفته است.
بزرگترين و شلوغ ترين ساحل سامويي، ساحل چاونگ Chaweng است که در شمال جزيره قرار دارد. غواصي يکي از پرطرفدارترين سرگرمي ها در سامويي و جزاير اطراف آن است و تمام امکانات اين کار حتي براي افراد بي تجربه نيز مهياست! از جمله جاذبه هاي سامويي، مجسمه بوداي بزرگ The Big Buddha با ?? متر ارتفاع، صخره هاي پدربزرگ و مادربزرگ Hin Ta-Hin Ya ، مزرعه مارها Snake Farm، پارک پارادايز Paradise Park، باغ پروانه ها Butterfly Garden، پيست اتومبيل راني Go Kart، خانه باستاني Ancient House، جنگلي کوهستاني با آبشارهاي متعدد زيبا و پارک آبي است. تور تايلند
اگر در اين جزيره ساکن هستيد و ديگر از حمام آفتاب و ساحل خسته شده ايد و به دنبال تفريحي غيرعادي مي گرديد بهتر است از جاذبه هاي فرهنگي اين جزيره ديدن کنيد. به جاي شهربازي ها و جاذبه هاي وابسته به تکنولوژي بهتر است به ديدن نمايش هاي ميمون ها و مزرعه ي مارها سري بزنيد و يا يک ماشين کرايه کرده و به ديدن چشم اندازهاي گوناگون برويد.
به حدي جاذبه هاي اطراف اين جزيره زياد است که ليست بلند بالايي مي توان از آنها تهيه کرد. اگر به بناهاي بودائيان علاقه منديد در اينجا معابد بودايي فراواني وجود دارد. و اما در زير هواي آفتابي و دلپذير سامويي، ديدن نمايش ميمون ها، باغات پروانه ها، فيل سواري و بازديد از باغ وحش سامويي بهترين تفريح براي دوست داران حيات وحش است. صخره هاي پدربزرگ و مادربزرگ در مجاورت ساحل لامايي نشانگر شوخ طبعي عجيب طبيعت است. و آبشارهاي سامويي فرصت مناسبي براي تفريح و خنک شدن در اين هواي گرم مي باشد. در اينجا شنا کردن يکي از معمول ترين فعاليت هاست. هرچند دور شدن از سواحل زيباي اينجا کمي مشکل به نظر مي رسد ولي ساير جاذبه هاي جزيره را نبايد ناديده گرفت. ورزش هايي مانند دوچرخه سواري در کوهستان، فوتبال، گلف يا مسابقات قايق راني بسيار محبوب هستند. اين جزيره نه تنها مناظر زيبايي براي سياحت روزانه براي شما فراهم مي کند، بلکه شبها نيز شب نشيني هاي پرهيجاني دارد که با رقص و آواز و غذاهاي خوشمزه همراه است.