جاذبه های گردشگری پوکت

تور تايلند - در پوکت هم مانند ديگر شهرهاي تايلند، معبد و مجسمه‌هاي بودا زياد ديده مي‌شود ولي مهم‌ترين معبد پوکت، معبد چالونگ است که احترام و اهميت خاصي براي اهالي دارد. ورود به اين معبد براي همه آزاد است، اما بايد لباس شما پوشيده باشد و کفش‌هايتان را هم از پا در آوريد؛ غريبه‌ها هم مي‌توانند اين‌جا شمع يا عود روشن کنند و يا پولي را به عنوان نذر به معبد هديه دهند.
نزديک به معبد چالونگ، باغ‌وحش پوکت با حيوانات مختلف و بازيگوش، جايي دوست‌داشتني براي بچه‌ها و البته بزرگ‌ترهاست. از شامپانزه‌هاي بامزه که حرکات آدم‌ها را تقليد مي‌کنند و رقص گروهي فيل‌ها تا هنرنمايي تمساح‌ها مي‌تواند تنها در باغ‌وحشي در تايلند اتفاق بيفتد و از دست‌دادنش باعث پشيماني شود. يکي از چيزهايي که در اين باغ‌وحش نبايد فراموش‌ کرد، آب‌ميوه‌هاي خوشمزه‌اي است که در دکه‌هاي جلوي در مي‌فروشند. چيزي شبيه به يخ‌دربهشت با ميوه‌هاي طبيعي و يا شيره‌ي نارگيل، نوشيدني‌اي شيرين و خنک که با آفتاب درخشان پوکت حتماً مي‌چسبد. درکل غذاها و نوشيدني‌هاي پوکت به گونه ايست که بهتر است نگران رژيم غذايي و پرخوري‌هاي معمول سفر نباشيد. اين‌جا غذاهاي دريايي حرف اول را مي‌زنند و همه چيز با ميوه‌ها و سبزيجات تازه تهيه مي‌شود. ميگوهاي کبابي‌شده با سس دودي و يا سالاد تايلندي را که مخلوطي از نودل و گوجه‌فرنگي و آووکادو با ادويه‌جات تايلندي است، حتماً امتحان کنيد.

.بعيد است از پوکت شنيده باشيد و آوازه‌ي جزاير في‌في به گوش تان نرسيده باشد؛ جزاير في‌في مجموعه‌اي از شش جزيره است که حدود 48 کيلومتر با پوکت فاصله دارند و با کشتي‌هاي کوچک تفريحي به آن‌ها رفت و آمد مي‌کنند. دو جزيره‌ي مهم آن‌ها، في‌في کوچک و في‌في بزرگ است که در في‌في کوچک کسي ساکن نيست و يک غار ديدني به نامViking Cave دارد که اسمش را از نقش‌ونگارهاي روي ديوار برداشته‌اند. تمام داستان‌هاي ساحل پوکت، در جزاير في‌في هم جريان دارد. کشتي‌ها بين راه توقف مي‌کنند و اجازه مي‌دهند که داخل آب برويد و شنا کنيد، هرچند شيرجه‌زدن از روي صخره‌هاي في‌في مزه‌ي ديگري دارد. براي تور في‌في مي‌توانيد در قسمت اطلاعات هتل خودتان يا باجه‌هايي که براي اين تورها در مراکز خريد وجود دارد، ثبت‌‌نام کنيد.