جاذبه های گردشگری اطراف دبی

جاذبه هاي گردشگري امارات - جاذبه هاي طراز اولي در اطراف دبي موجود است که سفرهاي روزانه در اين مناطق عربي را دلپذيرتر مي سازد. توريست هايي که به دنبال تجربه اي به جز آسمان خراش هاي دبي هستند، حتما از سياحت هاي صحرايي در جيپ هاي 4x4 و حتي سفر بر روي شتر (کشتي صحرايي) لذت خواند برد. منطقه ي شارجه نيز با فاصله ي کمي از دبي، جاذبه هاي ديدني فراواني دارد و معمولا مملو از توريست مي باشد. لازم به ذکر است که استعمال الکل در اين ناحيه ممنوع است.

شهر ابوظبي که پايتخت امارات مي باشد، جاذبه هاي کاملا متفاوتي به گردشگران دبي ارائه مي دهد. اين شهر در 150 کيلومتري جنوب غربي دبي واقع شده و کمتر از 2 ساعت با آن فاصله دارد. عجمان، ال آيين، بندر جبل علي، جزيره ي کيش و ساحل مجاور شرقي همگي مکان هاي زيبايي براي بازديد هستند.

جاذبه هاي ديدني اطراف دبي: ابوظبي

کساني که صبح زود عازم گردش در دبي مي شوند، مي توانند به ابوظبي سفر کنند هرچند اينجا جاذبه هاي فراواني دارد که مدت زمان بيشتري براي بازديد از تمام آنها لازم است. صحراگردي با ماشين هاي 4x4 در اينجا طرفدار بسياري دارد اما بايد از قبل براي آن ثبت نام نموده باشيد. بازديد از فروشگاه هاي بازار قديمي، باغ وحش ال آيين و حيوانات خارجي، ساختمان هاي بازسازي شده در دهکده ي تاريخي ابوظبي، سياحت هاي پيچ در پيچ در شهر Hili Fun و برج هاي ديده باني قلعه ي شرقي (Eastern Fort) نيز خالي از لطف نيست.

ساعت کار: همه روزه – 24 ساعته
پذيرش: رايگان

جاذبه هاي ديدني اطراف دبي: عجمان

شهر عجمان کوچکترين ايالت در بين 7 ايالت تشکيل دهنده ي امارات متحده عربي مي باشد که در 10 کيلومتري شمال شرقي دبي مستقر شده و به شارجه و ام القوين هم نزديک است. جاذبه هاي عجمان براي گردش هاي روزانه بسيار مناسب هستند. قلعه ي مربوط به قرن 16 که در ميدان مرکزي واقع شده، محل چندين موزه ي مخصوص و جالب است که وجوه مختلف زندگي عربي را نمايش مي دهد. ساحل عجمان نيز منطقه اي بسيار توريست پسند است. شن هاي سفيد رنگ آن مکاني عالي براي حمام آفتاب است و در اين هواي گرم دلفين هايي را مي توانيد ببينيد که در حال شنا و بيرون پريدن از آب مي باشند. ساعت کار: همه روزه – 24 ساعته پذيرش: رايگان جاذبه هاي ديدني اطراف دبي: ال آيين شهر ال آيين که در واحه ي Buraimi واقع شده و به مرز عمان نزديک است، در جنوب شرقي دبي مستقر است. اين شهر يک شهر سرسبز و مملو از درختان خرماي زيبا مي باشد. در اينجا چندين قلعه ي باستاني، مسجد و موزه نيز وجود دارد. ساير جاذبه هاي ال آيين عبارتند از بازار شتر و دام، مرکز خريد Al Jimi، مرکز عربي (Arabia Centre) و کوه هافت که با ارتفاع 1350 متر، دومين کوه مرتفع کشور است.

ساعت کار: همه روزه – 24 ساعته
پذيرش: رايگان

جاذبه هاي ديدني اطراف دبي: ساحل شرقي (East Coast)

اکثر کساني که مي خواهند يکي دو روز از دبي خارج شوند، حتما از سياحت در ساحل شرقي لذت خواهند برد. اين ساحل رو به اقيانوس هند است و جاذبه هاي فوق العاده اي دارد که با آسمان خراش هاي دبي در تضاد است. همانطور که در طول جاده ي ساحلي به سمت الزايد پيش مي رويد، از سواحل زيبا و بيشمار، پرتگاه هاي سنگي، مناطق صحرايي شني و حتي شترهاي تنها عبور خواهيد کرد. شهر Dibba يکي از جذاب ترين شهرهاي شمالي در ساحل شرقي امارات مي باشد که خليجي بي نظير به همراه دهکده هاي ماهيگيري بيشماري دارد. در Al-Aqqa که در جنوب Dibba واقع شده، ساحل Al-Aqah از جذابيت خاصي برخوردار است. جزيره ي Snoopy نيز که در همان نزديکي ها قرار گرفته، بدليل غواصي مشهور است. اما کمي در جهت جنوب، مسجد Bidiya واقع شده که بازديدکنندگان بسياري دارد و در حقيقت قديمي ترين مسجد در تمام امارات متحده مي باشد.

ساعت کار: همه روزه – 24 ساعته
پذيرش: رايگان