جاذبه های بدروم

تئاتر باستاني
به روي جاده بودروم - تورگوت رئيس واقع شده است. در حفاري هاي انجام يافته سن تئاتر بيرون آورده شده و محلهاي نشستن بازسازي شده است. ظرفيت اين تاتر 13000 نفر مي باشد.

گور سنگها
در بالاي تئاتر و دامنه قرار داشته و متعلق به دوران Helenisti و روم مي باشد.

قلعه چيفيت
در جنوب غربي شبه جزيره و در نزديکي منطقه باغلا بروي تخته سنگها ساخته شده و آثار تمدنهاي مختلف را در خود جاي داده است.

شهرهاي باستاني
شهرهاي باستاني شبه جزيره عبارتند از ميندوس (Myndos)، ترمه نا، تلميسوس، کادي ياندا و theangela.

راه ارتباطي
خرابه هاي موجود در روستاي اسکي حصار بروي جاده ياتاغان - ميلاس با آثار فراوان باقيمانده خود به دوران کاريا (Karia)، روم و بيزانس تعلق دارد.

Lagina
در کيلومتر 9 جاده خاکي منتهي به عبادتگاه Hekate واقع در منطقه تورگوت از توابع ياتاغان ساخته شده است. در حفاري هاي انجام يافته مشخص شده که لاگينا که يکي از مراکز مهم کاريا بوده است از عصر برنز يکي از مکانهاي مسکوني بوده است

Sedir Adeun
جزيره Sedir که از آک ياکا - گوک اوا و يا از چاملي کوي مي توان از طريق دريا به آن سفر کرد بواسطه زيباييهاي طبيعي و تاريخي يکي از مراکز جذاب منطقه است . پرستشگاه آپولو ، تئاتر و بندر آنتيک از اولين مکانهاي قابل ديدن در اين جزيره است. پلاژ معروف کلئوپاترا نيز در اين جزيره قرار دارد. (تور بدروم)

قلعه بودروم
در قرن پانزدهم ميلادي از سوي شواليه هاي رودوس و بنام پتر Peter St. در طي 99 سال ساخته شده است. در اولين مکان تاسيس Hali Kanassos و به روي جزيره Zephyrion ساخته شده است. در هنگام ساخت اين قلعه سنگهاي آرامگاه Mau solos در ديوارهاي قلعه مورد استفاده قرار گرفته است. در دوران عثماني با اضافه کردن يک مناره به کليساي داخل آن به يک مسجد تبديل گرديده است . همچنين يک حمام کوچک ترک نيز ساخته شده است. اين قلعه که در سال 1595 بعنوان زندان مورد استفاده قرار مي گرفت امروزه بصورت موزه در آمده است. وسعت اين قلعه حدود 30000 متر مربع بوده و داراي 5 برج مي باشد. اين برجها، برجهاي فرانسوي، انگليسي، ايتاليايي، آلماني و نيز برج مار است.
روزهاي بازديد: همه روزها بغير از دوشنبه ها
ساعات بازديد : 10 الي 12 و 14 الي 18


موزه باستان شناسي زير زميني (زير آبي)
امروزه در نوع خود يکي از بزرگترين و مهمترين موزه هاي جهان است. آثار بدست آمده از حفاريهايي از سال 1960 آغاز شده در اين موزه که در قلعه بودروم ساخته شده قرار گرفته و به نمايش گذارده شده است. در اين موزه آلبوم Amphora مديترانه شرقي، آثار بدست آمده از تحقيقات انجام يافته در مردابهاي نزديک بودروم به نمايش گذاشته شده است. مردابهاي اين منطقه شامل ياسي آوا، شيطان دره سي، بندر سرچه مي باشد. مشاهده قديمي ترين کشتي غرق شده جهان نيز از آثار جالب توجه منطقه است.