اولین موزه یخی اروپا در استانبول ترکیه

تور ترکيه - ترکيه آقاي" اد رود السون " يکي از معماران اين موزه يخي گفت : اين موزه يک موزه معمولي يخي نيست و ديدن آن شگفت انگيز خواهد بود .اين موزه که يخهاي آن از کشور سوئد و مگاپول ترکيه جمع شده داراي دماي 5 درجه زير صفر و 365 روز باز است . در اين موزه 34 هيکل جالب و کشتيهاي ويکينگ به طول 7 متر و يک خانه ويکينگ نيز طراحي شده است اما تم آن هر 6 ماه تغيير ميکند.

موزه ي زيباي يخي در ترکيه
اين موزه زيبا که در روزهاي بهاري کيف بردن از زمستان و ديدن تصاوير زيبا از جانداران، تجربه قطب شمال ، نوشيدن کافه و آب ميوه در ظروف يخي و عبور از تونلهاي زيبا و بررسي وقايع ورود ويکينگها به استانبول يا ميکلاگارد به قول ويکينگها را امکان ميدهد و با هزينه 23 ميليارد تومان در داخل بزرگترين مرکز خريد و فروش اروپا يعني استانبول ترکيه فروم که هزينه اي بالغ بر 1.25 تريليون تومان دربرداشت و نيز در نزديکي بزرگترين آکواريوم اروپا قرار گرفته است.

اين موزه مساحتي بالغ بر 1400 م.م داشته و براي ديدن آن لباسهاس اسکيمويي رايگان در اختيار شماست. 70 تن از يخهاي موزه از رودخانه تورن سوئد خريداري شده و 100 تن از مگاپول استانبول جمع شده است و ورود به موزه از طريق تونلهاي يخي زيبا صورت ميگيرد.