اطلاعاتی راجع به ترکیه

پايتخت : آنکارا
وسعت : حدود 785 هزار کيلومتر مربع
جميعت : حدود 74 ميليون نفر
زبان رسمي : ترکي
پول رايج : لير ترکيه
کد تلفن : 0090
شهرهاي مهم : مارماريس، بدروم، کوش آداسي، بلک، سيرالي، آنتاليا، آنکارا، استانبول، کمر، ازمير
موقعيت :
ترکيه کشوري اوراسيايي است که بخش بزرگ کشور يعني آناتولي يا آسياي کوچک در جنوب باختر آسيا و خاورميانه واقع است و بخش کوچکي نيز به نام تراکيه در منطقه بالکان (منطقه‌اي در جنوب خاور اروپا) قرار دارد. ترکيه در خاور با کشورهاي ايران، جمهوري آذربايجان (نخجوان)، ارمنستان و گرجستان، در جنوب خاوري با عراق و سوريه، و در شمال باختري (بخش اروپايي) با بلغارستان و يونان همسايه ‌است. همچنين ترکيه از شمال با درياي سياه، از باختر با دو درياي کوچک مرمره و اژه و از جنوب باختر با درياي مديترانه مرز آبي دارد. دو تنگه راهبردي بسفر و داردانل نيز در اختيار ترکيه ‌است. تور ترکيه
اديان و مذاهب :
97 درصد مردم ترکيه مسلمان اند که از اين ميان اکثر آن ها سني و ?? تا ?? درصد هم علوي هستند. با اينکه حکومت ترکيه لائيک است ولي بسياري از مردم هنوز به دين اسلام پايبند هستند و عيد فطر و عيد قربان در اين کشور تعطيل رسمي است.
اقتصاد :
اقتصاد ترکيه ترکيبي از صنايع بومي و مدرن است که روز به روز بر دامنه اش افزوده مي‌شود. توليدات فراوان کشاورزي ترکيه درسال ???? رتبه هفتم جهان را بدست آورد. همچنين ترکيه در زمينه گردشگري بسيار پيشرفته شده که اقتصاد آن بر گردشگري نيز وابسته است.
وضيعت آب و هوايي :
ترکيه کشوري کوهستاني و نسبتا پرباران است.
جاذبه هاي گردشگري :
مسجد سلطان احمد، کاخ دولما باغچه، تنگه بسفر، برج گالاتا، کاخ توپکاپي، مسجد رستم پاشا، مسجد و موزه ايا صوفيا، پارك ملي دلتاي آيدين، حمام روميها، مسجد سليمانيه، غار کاراجا، موزه و خانه آتاتورك در آلانيا، پارک ملي، آبشار تورگوت، آموس (Amos)