اسکله و پارک تفریحی میرمهنا

جاذبه هاي گردشگري کيش - پارک تفريحي ساحلي ميرمهنا در ساحل شمالي و شمال غربي جزيره کيش ديدني است. اسکله تفريحي ميرمهنا نيز در اين پارک واقع است. اين پارک بزرگ عمومي از مسجد خاتم الانبياءتا ميدان جاسک در نوار ساحلي امتداد دارد و تنها اسکله ماهيگيري ميرمهنا در ميان نوار ساحلي سبب شده تا پارک به دو بخش مجازي فاز يک (از مسجد خاتم تا اسکله ماهيگيري) و فاز دو ( بعد از اسکله ماهيگيري تا ميدان جاسک) تقسيم شود.
در فاز يک پارک به مساحت حدود 41 هزار متر مربع با مسيرهاي پياده رو، آلاچيق ها و محل هاي پخت کباب و پارکينگ پذيراي گردشگران است و از ويژگي هاي فاز يک پارک آن است که جنب مسجد خاتم الانبيا، نمازخانه ساحلي، بازار عرب ها، کتابخانه عمومي، بازار ماهي فروشي و تماشاي ماهي هاي تازه جنوب مسير دوچرخه، چند بوفه و چايخانه قرار دارد. همچنين بيشتر اوقات در انتهاي فاز يک پارک در کنار اسکله ماهيگيري مي توان از تماشاي لاک پشت هاي آزاد لذت برد.
گردشگران و ساکنان مي توانند بر روي اسکله تفريحي ميرمهنا و در زمان هاي مجاز ماهي گيري کنند. ولي شنا کردن در محدوده پارک ممنوع است . فاز دو به مساحت حدود 50 هزار متر مربع در دست انجام و محوطه سازي آن به اتمام رسيده است. دو زمين بازي کودکان نيز در فاز دو ساخته خواهد شد. ويژگي فاز دوي پارک آن است که جنب مسجد قديمي جامع سفين و محله بوميان کيش قرار دارد.

اسکله تفريحي مير مهنا :
اسکله تفريحي ميرمهنا در شمال جزيره کيش و در پارک تفريحي ساحلي ميرمهنا واقع است. اين اسکله در سال 1385 ساخته شده است. در طول اسکله چهار پلکان براي سوار شدن قايق هاي تفريحي و چهار محل براي تماشاي دريا ساخته شده و داراي نورپردازي زيبا است. با قدم زدن بر روي اين اسکله مي توان مسجد ساحلي خاتم الانبيا، اسکله ماهيگيري و رشته کوه هاي جنوبي کشور ايران را مشاهده کرد.