آشنایی به جاذبه های شهر چشمه

تور چشمه :چشمه (Çe?me) سرزمين آبهاي گرم شفابخش ، آفتاب ، سواحل شني و يك شهر توريستي که مسافران زيادي را براي تور چشمه به خود جذب کرده است. شهر چشمه در 94 كيلومتري غرب ازمير قرار دارد در منتهي اليه شبه جزيره اي به همين نام واقع شده است. شهر چشمه از سوي كشتي رانان و دريا نوردان بنام بندر كوچك ناميده مي شود . اين نام بواسطه چشمه هاي آب سردي كه در طول زمان افزايش يافته به اين منطقه داده شده است و اين چشمه ها که جنبه ي درماني فراواني دارند باعث شده است که تور چشمه به يکي از مفرح ترين و سلامت ترين تور هاي ترکيه تبديل شود. شهر ?on كه در 15 كيلومتري شمال چشمه قرار دارد در شرق شهر چشمه كه بندر Erythral بود در كالم بورنو در سالهاي 1000 پيش از ميلاد يك محل مسكوني كوچك بوده است . تور ترکيه
. شهر باستاني Erythral كه در روستاي ?ldiri چشمه كشف شده و نيز قلعه چشمه كه از دوران عثماني پا برجا مانده همراه با كاروانسراي ، چشمه هاي فراوان و نمونه هاي معماري شهري همه از منابع تاريخي و باستاني اين شهر است.

در سال 1508 از سوي سلطان بايزيد دوم ساخته شده است . اين قلعه ويژگي كامل معماري عثماني را دارا ميباشد. اين بناي تاريخي بعنوان محل جشنواره بين المللي موسيقي شهر چشمه مورد استفاده قرار مي گيرد .درتور چشمه جشنواره بين المللي چشمه همه ساله در بين تاريخهاي 7-2 ژولاي در شهر چشمه برگزار ميشود. در مقابل قلعه مجسمه شيري حسن پاشا دريانورد الجزايري الاصل قرار دارد.

در 5 كيلومتري شمال شرقي آب هاي گرم چشمه و بروي يك شبه جزيره كوچك در خليج شيفنه واقع شده است و در اطراف آن استراحت گاه و غذاخوري هاي فراواني وجود دارد که از جاذبه هاي اصلي تور چشمه مي باشد . اين آبها براي درمان روماتيسم ، راشيتيزم،بيماريهاي زنان،مجاري ادراري، معده ، روده ، اگزما و بيماريهاي پوستي از قبيل زخمهاي خوني مفيد است.