پاتایا و جاذبه هایش

تور تايلند- پاتايا ( Pattaya ) يکي از شهرهاي ساحلي کشور تايلند است که در ساحل شرقي خليج تايلند واقع شده است.در 165 کيلومتري جنوب شرقي بانکوک قرار دارد و با اتوبوس در حدود 2 ساعت و نيم فاصله دارد.داراي آب و هواي مرطوب و خشک است که به 3 فصل تقسيم مي شود:فصل گرم و خشک از نوامبر تا فوريه با رطوبت 50% و درجه حرارت 20-30 درجه سانتيگراد و رگبارهاي کوتاه. بهترين زمان براي سفر و لذت بردن از آب و هوا.فصل گرم و مرطوب از مارس تا مي با رطوبت 75% و درجه حرارت 30-40 درجه سانتيگراد و بارندگي هاي گهگاه.فصل گرم و باراني از ژوئن تا اکتبر با رطوبت 90% و درجه حرارت 25-35 درجه سانتيگراد و بارندگي هاي شديد و طولاني.پاتايا يکي از مقاصد اصلي گردشگران تايلند است وسالانه بيش از پنج ميليون توريست را جذب مي کند.تفريحاتي همچون شنا، جت اسکي، موج سواري،اسکي روي آب، قايق سواري و غواصي در سواحل پاتايا امکانپذير است.در زير به برخي از جاذبه هاي گردشگري و مکان هاي ديدني و توريستي پاتايا اشاره مي کنيم:

آلکازار شو
شو ديدني الکازار در پاتايا از ان دسته جاذبه هاي پاتاياست که ديدن پاتايا بدون ديدن ان کامل نيست.اين شو زيبا که توسط اجرا کننده هاي بسيار زيبا و حرفه اي با دکور هاي سنگين نورپردازي بي نقص و سيستم هاي صوتي به روز در پاتايا روزي سه بار اجرا ميشود شما اا چنان مبهوت رقص هاي سنتي مليت هاي مختلف خواهد کرد که گذر زمان را حس نميکنيد.اين اجرا را با moulin rouge پاريس همرده ميدانند.کاباره آلکازار بيش ار 20 سال استکه فضايي سرشار از شادي و هيجان را به تماشاگران خود هديه مي دهد و همين امر باعث شده تا روزانه تماشاگران بسياري را به سمت خود جذب کند.بعد از هر اجرا و بسته شدن پرده به سرعت دکورها عوض ميشد و لباس اجرا کننده ها عوض ميشد و طراحي لباس ها واقعا جاي تحسين داشت انتخاب رنگ و مدل از هر فرهنگ و کشوري .آنها به زبان هاي هندي، کره اي، تايلندي، فارسي، انگليسي، روسي و.. اجرا داشتند.گردشگران پيش از تماشاي شوي آلکازار پاتايا را ترک نخواهند کرد. اين شو از برترن جاذبه هاي گردشگري پاتايا و از مهم ترين جاذبه هاي تايلند است.

ميني سيام
ميني سيام ( Mini Siam ) نزديک مرکز پاتايا قرار دارد و در آن ماکت هاي کوچکي از آثار تاريخي مشهور جهان و تايلند قرار دارد.
سومين مجموعه مينياتوري بعد از نمونه هاي مشابه آن در هلند و تايوان است که بيش از 100 مدل مينياتوري از آثار تاريخي و باستاني جهان را در مقياس 1:25 در خود جاي داده است. آثاري همچون معبدهاي معروف تايلند مانند معبد بوداي زمردين، برج ايفل، مجسمه آزادي، برج کج پيزا و تخت جمشيد جزو اين مجموعه هستند.سيام نام قديم کشور هزار معبد يعني تايلنداست و در مسير ورودي شهر پاتايا قرار دارد. تخميني که از آمار بازديد توريستها و مردم تايلند از اين پارک زيبا زده شده است درحدود 10 ميليون نفر در سال است.باغ وحش ببرها، موزه ريپلي، موزه هنري بطري هاي شيشه اي، معبد چاي مونگخون، باغ استوايي نانگ نوچ، دنياي زير آب، خانه مقدس حقيقت، دهکده فيل ها و... از ديدني هاي ديگر پاتاياي تايلند هستند.

باغ استوايي نانگ نوچ
باغ نانگ نوچ ( Nongnooch Tropical Garden ) در 18 کيلومتري جنوب پاتايا قراردارد. اين باغ زيبا مملو از انواع گل هاي ارکيده، نخل هاي زيبا، گياهان تزيين شده و گل هاي گوناگون از اقصا نقاط جهان است. همچنين گروهي از خانه هاي سنتي تايلندي در اين باغ وجود دارند.هر روزه نمايش هاي فرهنگي و شوي فيل ها در اين مکان اجرا مي شود.

دنياي زير آب
مکاني که به دنياي زير آب ( Underwater World ) در پاتايا شهرت يافته است بزرگترين و مدرن ترين آکواريم آسيا مي باشد که در جنوب پاتايا قرار دارد. اين آکواريم که به شکل تونل استوانه اي شيشه اي است 100 متر طول دارد و بيش از 4000 موجود آبزي در 200 گونه متفاوت را در خود جاي داده است.

معبد مدرن وانسانگ وارارام
معبد وانسانگ وارارام ( Wat Yansangwararam ) مهمترين معبد پاتايا مي باشد که ساختماني مدرن دارد. معماري اين معبد الهام گرفته از معماري ژاپن، چين، هند، سوئيس و ... است و مرکزي براي مديتيشن نيز مي باشد. در کنار اين معبد يک موزه چيني ( Chinese Museum ) با نام Wihan Sian قراردارد که شامل آثار هنري با ارزش و آنتيک کشور چين است.اين معبد در 12 کيلومتري جنوب پاتايا قرار دارد و تنها 3 کيلومتر با باغ استوايي نانگ نوچ فاصله دارد و همچنين نزديک به کوه بودا است.بازديد کنندگان معبد بايد شانه هايشان پوشيده باشد و دامن يا شلوار بلند بر تن داشته باشند.